کدخبر: ۹۹۸
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دوباره خیز برداشت/ شناسایی ۱۲ بیمار جدید

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دوباره خیز برداشت/ شناسایی ۱۲ بیمار جدید
مهدی زاده از شناسایی ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» ظهر امروز (۱۰ خرداد) در گفتگو با رسانه ها درباره آخرین اطلاعات و آمار کرونا در استان اظهار کرد: طی۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه ۱۲ مورد مثبت اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص موارد جدید مبتلا به کرونا، گفت: از بیماران جدید مبتلا ۶ نفر در نهبندان، شهرستان‌های طبس و قاین هر کدام ۲مورد و شهرستان‌های بیرجند و درمیان هر کدام یک مورد شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از پنج هزار و ۶۲۹ آزمایش انجام شده تعداد چهار هزار و ۹۵۰ نفر تست شان منفی و ۶۷۹ نفر جواب تست شان مثبت شده است، ادامه داد: تاکنون ۶۲۸ بیمار بهبود یافته و با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

مهدی زاده با بیان اینکه همچنین ۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال یک نفر وخیم است، عنوان کرد: آمار کل فوتی‌های بیماری کرونا در استان ۴۵ نفر است و خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا در استان نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان گفت: تاکنون در غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا تعداد ۴۶۹ هزار و ۳۲۱نفر معادل ۸۰.۲۶ درصد افراد بالای ۱۵سال در استان خراسان جنوبی غربال شدند.

پایان خبر/

آخرین مطالب