کدخبر: ۹۵۸
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷

وزیر نیرو به خراسان جنوبی سفر می کند

وزیر نیرو به خراسان جنوبی سفر می کند
وزیر نیروی دولت دوازدهم به منظور افتتاح سد مخزنی سیاهو سربیشه، آبرسانی به ۱۵ روستا و شروع عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح به خراسان جنوبی سفر می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو شنبه (۱۰ خرداد) در سفری یک روزه به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح به خراسان جنوبی سفر می کند.

 احداث سد مخزنی سیاهو سربیشه که از سال 1384 آغاز شده است و اکنون به مرحله آبگیری رسیده است و بخشی از سیلاب‌های فصل زمستان در این سد مهار شده است؛ در سفر وزیر نیرو در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، بهره‌برداری و افتتاح رسمی آن انجام می‌شود.

این سد با ظرفیت 17 میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد ریال به منظور مهار، کنترل و ذخیره سازی جریان پایه و سیلاب‌های فصلی و تنظیم آن برای توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار، اجرا شده است.

 از دیگر پروژه‌هایی که در حوزه تأمین آب سالم و پایدار انجام شده است، اجرای پروژه تامین آب درمیان و همچنین روستاهای اطراف با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر است که با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال، همزمان با افتتاح سد سیاهو و با حضور «اردکانیان» به بهره‌برداری خواهد رسید.

شروع عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی اعلام شده است.

پایان خبر/

آخرین مطالب