کدخبر: ۹۵۵
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۷

تکمیل ساختمان انتقال خون خراسان جنوبی نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار

تکمیل ساختمان انتقال خون خراسان جنوبی نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار
عاملی گفت: ساختمان جدید سازمان انتقال خون خراسان جنوبی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیک دارد و برای تکمیل آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

«محمدرضا عاملی»، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران در بیرجند اظهار کرد: ساختمان جدید انتقال خون استان بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه قرار است از محل اعتبارات سال 99، اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان جدید انتقال خون تخصیص یابد، گفت: تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان در این پرژه هزینه شده است.

عاملی صریح کرد: تکمیل ساختمان جدید انتقال خون نیاز به یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار دارد ولی با این اعتبار، سیستم گرمایشی و سرمایشی این پروژه نیاز به اعتبارات جدید دارد.

وی درخصوص راه اندازی شعب سیار خونگیری در شهرستان های خراسان جنوبی، گفت: بر اساس شبکه خون رسانی کشور برخی شهرستان های استان مانند نهبندان، بشرویه و سرایان امتیاز لازم به لحاظ تعداد بیماران، تخت بیمارستانی و ... را ندارند، لذا در این شهرستان ها نمی توانیم شعبه جدیدی راه اندازی کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از کاهش 22 درصدی اهدای خون طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ماه رمضان سال جاری یک هزار و ۶۳۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۸۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

عاملی تصریح کرد: هم اکنون با بهتر شدن شرایط کرونایی، عمل های جراحی بیماران شروع و سبب افزایش مصرف خون استان شده، لذا مردم می توانند برای اهدای هر نوع خونی به پایگاه های خونگیری مراجعه کنند.

وی افزود: میزان ذخایر ما تأمین کننده نیازهای مراکز درمانی است ولی با این وجود به واسطه کاهش ذخایر خونی و مصرف زیاد خون همزمان با شروع عمل های جراحی، همچنان نیاز به اهدای خون هم استانی‌های عزیز داریم، بیشترین نیاز خونی مورد نیاز این روزهای بیماران، گروه خونی o منفی است.

پایان خبر/

آخرین مطالب