کدخبر: ۹٤٦
۰٦ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۱

ساخت گیت و دستگاه ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی

ساخت گیت و دستگاه ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی
عظیمی فر از طراحی و ساخت دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده خبر داد و گفت: این دستگاه به صورت ایستاده و دیواری بدون اتصال دست و یا پا به دستگاه با دارا بودن حسگر چشمی قادر است مایع ضد عفونی کننده را به دست ها، موبایل، کلید و ... اسپری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران از بیرجند و به نقل از روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی، «مرتضی عظیمی فر» با اشاره به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت: رهبر انقلاب همیشه حمایت خود را از نخبگان، دانش پژوهان علمی کشور اعلام داشته اند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه استعداد ویژه ای در بخش علمی و صنعتی خراسان جنوبی وجود دارد،پگفت: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با تمام ظرفیت مادی و معنوی خود به دنبال تحقق عملی در استان است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان داشت: در همین راستا بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اقدامات خوبی با همکاری شرکت های دانش بنیان مستقر در سازمان بسیج علمی استان انجام داده است.

عظیمی فر ادامه داد: در همین راستا دستگاه ایستاده و دیواری ضدعفونی کننده طراحی و ساخته شد.

وی با اشاره به قابلیت های این دستگاه گفت: این دستگاه به صورت ایستاده و دیواری بدون اتصال دست و یا پا به دستگاه با دارا بودن حسگر چشمی قادر است مایع ضد عفونی کننده را به دستها، موبایل، کلید و ... اسپری کند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی های دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده بیان داشت: بدون تماس و پاشش اتومات مواد را بر روی دست می پاشد.

وی داشتن سنسور و حسگر دقیق و دارای نورپس زمینه LED و قابل نصب در مکان های تاریک را از ویژگی های این دستگاه دانست و ادامه داد: حجم مخزن آن چهار لیتر است و می توان با مخازن بیشتر نیز ساخته شود.

عظیمی فربا اشاره به اینکه این دستگاه امکان تولید در رنگ ها و طرح های مختلف به صورت ایستاده و دیواری را دارد، افزود: این دستگاه با قابلیت میزان کم مصرف مایع ضد عفونی کننده را دارد.

ساخت گیت ضدعفونی کننده با استفاده از سنسور تشخیص

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به ساخت گیت ضدعفونی کننده هم گفت: این دستگاه با استفاده از یک سنسور تشخیص مانع، حضور فرد را تشخیص داده و بلا فاصله شروع به پاشیدن مواد ضدعفونی کننده می کند.

وی ادامه داد: کافی است افراد با عبور از دستگاه به مدت پنج ثانیه توقف و یک چرخش 360 درجه به دور خود داشته باشند تا تمام بدن آنها از ذرات مواد ضدعفونی کننده پوشیده و ضمن خیس نشدن البسه افراد کاملا ضدعفونی شوند.

عظیمی فر مهمترین ویژگی گیت ضدعفونی کننده را بدون تماس و پاشش اتومات مواد ضدعفونی کننده بر روی البسه دانست و ادامه داد: داشتن سنسور حساس و دقیق، دارای نور پس زمینه LED و قابل نصب در مکان های تاریک، دارا بودن حجم مخزن 100 لیتر وقابل استفاده بودن در مکان های شلوغ و پرتردد از دیگر ویژگی های این گیت است.

وی ادامه داد: گیت ضدعفونی کننده و دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده با همکاری بسیج علمی پژوهشی وفناوری استان و شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

عظیمی بیان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور داروی ضد این ویروس از سوی یکی از مراجعه کنندگان به بسیج علمی ارائه شده و در کارگروه بهداشت و سلامت برای تست در حال بررسی است.

وی ادامه داد: نتایج بدست آمده توسط بسیج علمی پژوهشی وفناوری استان در خصوص تست وبررسی های آن از این دارو ارائه خواهدشد.

پایان خبر/

آخرین مطالب