کدخبر: ٦٦۲۳
۰۲ تیر ۱٤۰۱ ساعت ۱۹:۱٤

تحصیل ۲۲۰۰ دانش ‌آموز و دانشجوی افغانستانی در خراسان جنوبی

تحصیل ۲۲۰۰ دانش ‌آموز و دانشجوی افغانستانی در خراسان جنوبی
معاون سیاسی، امنیتی و ا جتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه انتظار ما، حضور قانونمند مردم افغنستان در ایران است، گفت: بالغ بر هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس و بیش از ۵۰۰ دانشجو نیز در مراکز دانشگاهی خراسان جنوبی در حال تحصیل می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «محمدرضا طالبی» امروز (۲ تیر) در مراسم روز پناهنده و گرامیداشت حضور رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دفتر مستقر در مشهد مقدس اظهار کرد: در طول تاریخ سابقه نداشته کشورهای آمریکا و انگلستان به دنبال حمایت و کمک به ملت ها باشند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تأکید آمریکا و انگلیس بر اینکه هرگاه در کشوری برای آنان سود و فواید کلانی وجود داشته، حاضر شده اند، تصریح کرد: بر این اساس از سال های دور در حوزه خاورمیانه چنبره زده و به بهانه ایجاد امنیت و برقراری صلح، به دنبال جهانخواری، کشورخواری و به غارت بردن منابع غنی ملت ها بوده اند.

به گفته وی، مایه تأسف است که کشورهایی که خود را ابرقدرت و سروران دنیا می دانند بنا به دلایلی در کشورهای مظلوم، حضور پیدا می کنند و موجبات اذیت، تهاجم و آوارگی مردم مظلوم دنیا را فراهم می آورند. 

وی متذکر شد: کشورهای استعمارگر به دنبال یافتن بازار برای بازاریابی و فروش تسلیحاتِ از دور خارج شده خود می باشند. 

طالبی با تأکید بر این که کشورهای استعمارگر به دنبال آزمایش تسلیحات مدرن خود بر روی مردم مظلوم جهان هستند، اظهار داشت: شما با چشم خود بارها در کشور افغانستان این مهم را دیده اید که به عنوان مثال بسیاری از مراسم عروسی را که در آنها تروریست و خرابکاری وجود ندارد، یک دفعه بمباران نموده و مردم مظلوم و بیگناه را به شهادت می رسانند. 

وی تصریح کرد: خدای را شاکریم که مردم ما در سطح جهان از عموم مظلومین و به ویژه مردم کشور افغانستان حمایت می نمایند زیرا به درستی درک کرده اند که کشورهای جهانخوار هیچ گاه به دنبال منافع ملت ها نبوده و نیستند. 

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که استعمارگران زمانی که مستأصل شده و دیگر نمی توانند مقاومت کنند، به اجبار کشورهای مسلمان را ترک می نمایند، گفت: آنها بعد از ترک هر کشور، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی خود را فعال می کنند تا گروهک های نیابتی را سازماندهی و تسلیح کنند و از طریق آنان، مردم را به جان همدیگر و همسایگان بیندازند. 

به گفته وی؛ امروزه نمونه بارز این اقدام استعمارگران در کشور های افغانستان و پاکستان مشاهده می شود. 

طالبی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که چنانچه مسلمانی صدای استغاثه کسی را بشنود و او را یاری نکند، مسلمان نیست، تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر اساس همین آموزه های دینی بر خود فرض می داند از هر کشوری که مورد  ظلم واقع شده حمایت نماید.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور مردم مظلوم افغانستان را در کشور خود پذیراست و در همین رابطه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارهادستور داده اند که دانش آموزان افغان باید تحصیل کرده و باسواد شوند و دولت زمینه تحصیل آنان را فراهم آورد. 

به گفته وی؛ بر همین مبنا بالغ بر هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس و بیش از ۵۰۰ دانشجو نیز در مراکز دانشگاهی خراسان جنوبی در حال تحصیل می باشند. 

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که انتظار ما، حضور قانونمند مردم افغنستان در ایران است، گفت: از معتمدین و بزرگان افغان که در خراسان جنوبی حضور دارند، انتظار داریم چنانچه افرادی خارج از ضابطه و قانون در استان وجود دارند، آنها را تشویق نمایند تا حضورشان را اعلام کنند. 

طالبی متذکر شد: ما هیچ گاه به دنبال بازگرداندن افرادی که به صورت مجاز در ایران حضور دارند، نیستیم. 

وی در پایان تصریح کرد: به حوزه بهداشت و درمان استان  تأکید شده اتباع افغانستانی متقاضی، بدون هیچ ملاحظه ای،  واکسن کرونا تزریق شود.

پایان خبر/

آخرین مطالب