کدخبر: ٦٤۹۰
۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۱ ساعت ۱٤:۵۸

تقدیر از ۶۰ معلم نمونه در هفته معلم/ کمبود نیرو در آموزش و پرورش به ۶۳۰ نفر تقلیل می یابد

تقدیر از ۶۰ معلم نمونه در هفته معلم/ کمبود نیرو در آموزش و پرورش به ۶۳۰ نفر تقلیل می یابد
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کمبود اولیه در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بالغ بر ۲ هزار معلم بود که با راهکارهای پیش بینی شده تا این لحظه به حدود ۶۳۰ نفر کاهش یافته است تا در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کلاسی بدون معلم نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «سید علیرضا موسوی‌نژاد» امروز (۱۱ اردیبهشت) در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید علامه مرتضی مطهری و تبریک هفته مقام معلم اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) از این شهید والامقام و شخصیت بی‌بدیل به عنوان ثمره زندگی خود یاد می کند و در عصری که خیلی از نویسندگان و صاحبان قلم تغییر رویه هایی بعدی در زندگی آنان دیده می شود اما شخصیت بزرگی همچون امام راحل در باب آثار مکتوب و شفاهی شهید علامه مطهری می فرماید: «آثار مطهری بدون استثنا آموزنده است».

تقدیر از ۶۰ معلم نمونه در هفته معلم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای ۱۸ عنوان برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم به صورت متمرکز در سطح استان خبر داد و گفت: مراسم محوری «سپاس معلم» با حضور استاندار خراسان جنوبی در روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت در مدرسه استعداد‌های درخشان شهید بهشتی بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه تجلیل از معلمین برتر استانی، تصریح کرد: در این مراسم از ۶ معلم نمونه استانی و ۵۴ معلم نمونه شهرستانی و همچنین از ۵۲ مدیر و معاون برتر مدارس استان تجلیل می شود.

آغاز پویش «معلم خوب من»

موسوی نژاد به آغاز پویش «معلم خوب من» در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: معرفی ویژگی‌های یک معلم خوب از نگاه دانش‌آموزان، قدردانی از مقام معلم با نگاه ملی و گفتمان سازی گرامیداشت مقام رفیع معلم در جامعه، از اهداف این پویش است. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همه علاقه‌مندان و دانش‌آموزان می توانند با ضبط و انتشار ویدئوهای ۱۲۰ ثانیه‌ای معلم خوب خود را که از وی نکاتی یاد گرفتند یا خصلت‌های اخلاقی شایسته‌ای دریافت کردند و باعث شده آن معلم، معلم خوب و محبوب‌شان تلقی شود را در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار شاد معرفی کنند.

وی بیان کرد: سخنرانی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، غبارروبی مزار شهدا، اجرای برنامه های بسیج فرهنگیان و دیدار با خانواده فرهنگیانی که در زمان کرونا فوت کرده اند، از دیگر برنامه آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت مقام معلم است.

راهکارهایی برای جبران کمبود معلم

موسوی نژاد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالات خبرنگاران در بحث کمبود معلم گفت: کمبود اولیه در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بالغ بر ۲ هزار معلم بود که با راهکارهای پیش بینی شده تا این لحظه به حدود ۶۳۰ نفر کاهش یافته است تا در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کلاسی بدون معلم نداشته باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه از جمله راهکارها برای جبران کمبود معلم در استان را استفاده از حق التدریس، استفاده از نیروهای خرید خدمات، برون سپاری، اضافه کاری همکاران بازنشسته، استفاده از سرباز معلم و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ۶ ساعت موظف معاونین و مدیران مدارس در بحث آموزشی اعلام کرد.

وی در خصوص تغییر وضعیت نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در این زمینه آزمونی برای افراد واجد شرایط برگزار خواهد شد که حداقل نمره قبولی در آن بالای ۷۰ در نظر گرفته شده است که در صورت قبولی برای آنان کلاس های آموزشی و توجیهی برگزار می شود.

اردیبهشت؛ معوقات معیشتی معلمان خرید خدمات واریز می شود

موسوی نژاد متذکر شد: انتظار اینکه برای همه نیروهای خرید خدمات این تغییر وضعیت انجام شود امکان پذیر نخواهد بود  و البته اطمینان می دهیم هر گونه جذبی در آموزش و پرورش را به صورت رسانه ای و عمومی انجام خواهیم داد و اگر مصاحبه گری در گزینش افراد اعمال نظر شخصی خود را بکار ببرد قطعاً برخود می شود تا در حق کسی اجحاف نشود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۵۵۰ نفر نیروی خرید خدمت در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: از اردیبهشت امسال بسته معیشتی یک میلیون تومانی به همراه معوقات آنها، به حساب این نیروها واریز می‌شود.

فروش املاک مازاد آموزش و پرورش استان

وی با اشاره به وجود ۲۳۰ مدرسه ابتدایی زیر نفر با کمتر از ۱۵ دانش‌آموز‌ در مناطق مرزی خراسان‌ جنوبی، افزود: برای سال آینده با توجه به لزوم ساماندهی نیروی انسانی بحث تجمیع مدارس کمتر از نرم جمعیت دانش آموزی در دستور کار خواهد بود و هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان این مدارس با مشارکت دولت و والدین تامین می شود. البته با تجمیع مدارس در مناطق روستایی صعب العبور مخالف هستم.

موسوی نژاد در توضیح تبدیل به احسن کردن و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: در حال حاضر  ۱۸ مدرسه داریم که طبق قوانین و نظر خیرین مدرسه‌ساز برنامه فروش آن یا تبدیل به احسن آن مدنظر است.

پایان خبر/

آخرین مطالب