کدخبر: ٦٤۳٦
۲۳ فروردین ۱٤۰۱ ساعت ۱۳:۵۱

۱۸۶ پروژه آموزشی خراسان جنوبی در حال ساخت است/ تکمیل نیازمند اعتبار ۲۸۵ میلیاردی

۱۸۶ پروژه آموزشی خراسان جنوبی در حال ساخت است/ تکمیل نیازمند اعتبار ۲۸۵ میلیاردی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: ۱۸۶ پروژه آموزشی در استان خراسان جنوبی با ۴۴۶ کلاس درس در دست اجراست که برای تکمیل این پروژه‌ها ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «محمود چاوشان» امروز (۲۳ فروردین) در نشست خبری با اشاره به اینکه سرانه دانش‌آموزی استان ۶.۶۰ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است، اظهار کرد: این سرانه در کشور ۵.۲۲ مترمربع است که سرانه استان ۱.۵ مترمربع بیشتر از میانگین کشوری بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی با اشاره به اعتبارات جذب شده در سال ۱۴۰۰، گفت: در سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی تخصیص یافته است که نسبت به سال قبل از آن ۶۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اعتبارات ملی و خیرین در سال گذشته به ترتیب ۲۴۲ میلیارد تومان و ۵۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۲۶ درصد و ۲۸ درصد افزایش داشته است.

چاوشان بیان کرد: جذب اعتبار از سفر رئیس جمهور به استان نیز ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای چهار پروژه ورزشی در شهرستان بیرجند، زیرکوه، قاین و طبس است که تا مهرماه ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی در ادامه تکمیل مدرسه شبانه روزی حاجی آباد توسط سازمان ایمیدرو، افزایش سهم مشارکت بنیاد برکت تا سقف ۳.۸ میلیارد تومان در پروژه های آموزشی درح، ارسک و جلاران و اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان برای تکمیل زمین چمن شهید چمران بشرویه را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برشمرد.

وی افزود: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای احداث ۱۲ کلاس درس در شهر بیرجند تعهد کرده که برای تکمیل آن ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با مشارکت خیرین و آقای دکتر گنجی سال جاری افتتاح خواهد شد.

چاوشان به چهار پروژه مورد تفاهم با اداره کل راه و شهرسازی از محل اعتبارات بند ب تبصره ۸  قانون بودجه ۱۴۰۰  اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل ۱۲ کلاسه شهرک امام علی(ع) و ۱۲ کلاسه اجتهاد در بیرجند و ۶ کلاسه مسکن مهر و ۶ کلاسه بانک اسلامیه فردوس با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان است که تاکنون سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان واریز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی ۴۲ پروژه آموزشی در قالب ۱۶۵ کلاس درس با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی در سال گذشته احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شد، تصریح کرد: همچنین جذب ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، گرمایش و سرمایش و آموزش مجازی انجام شد.

وی با اشاره به استانداردسازی سامانه های گرمایشی ۴۳۳ مدرسه با ۹۱۱ کلاس درس و ۶۰۷ فضای جانبی در استان، افزود: در حال حاضر استانداردسازی چهار درصد کلاس های درس استان باقی مانده که تا مهر ماه کلیه کلاس های درس تجهیز می شوند.

چاوشان در ادامه تحویل پروژه حیات طیبه، افزایش قابل ملاحظه اعتبارات، استاندارد سازی سامانه های گرمایشی ۹۶ درصد مدارس، شروع دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک امام علی(ع) و رونمایی از ۲ جلد کتاب زندگی نامه و یک باب سردیس نیک اندیش مدرس ساز را اقدامات شاخص سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸۶ پروژه آموزشی با ۴۴۶ کلاس درس در دست اجرا است که از این تعداد ۱۴۸پروژه مشارکتی و ۳۸ پروژه غیرمشارکتی است و تکمیل آنها به ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی بیان کرد: اجرای آسفالت و ایزوگام مدارس با جذب ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، هوشمندسازی ۱۰۰ کلاس درس، پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام و احداث اولین مدرسه سبز در محل هنرستان دخترانه کوثر بیرجند از برنامه های شاخص در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه تا مهرماه امسال ۲۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش در استان خواهد شد، عنوان کرد: در ۱۰ سایت مسکن مهر شهرستان بیرجند با بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی حدود ۴۱۷ کلاس درس نیاز است که تاکنون ۱۶۴ کلاس تحویل شده و ۷۸ کلاس نیمه تمام و احداث ۱۷۵کلاس درس باقی‌مانده است که برای تکمیل آنها ۲۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

چاوشان ادامه داد: در سایر شهرستان ها نیز ۱۲ هزار واحد مسکن مهر داریم که ساخت ۳۵۹ کلاس درس مورد نیاز بود و تاکنون ۲۴۲ کلاس تحویل شده و ۸۴ کلاس در دست اجرا و ساخت ۳۳ کلاس درس باقی مانده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی با اشاره به فضاهای آموزشی مورد نیاز در ۱۱ روستای اقماری بیرجند، تصریح کرد: در این مناطق ۲۰۱ کلاس درس نیاز بود که تاکنون ۵۸ کلاس درس تحویل شده و ۱۷ کلاس نیمه تمام و احداث ۱۲۶ کلاس درس باقی مانده است.

وی افزود: هم اکنون ۳۶ مدرسه در بیرجند و ۶ مدرسه در قاین به شکل دو نوبته اداره می شوند که ۲۱ هزار جمعیت دانش آموزی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی در پایان گفت: رفع کمبود فضای آموزشی در مساکن مهر، رفع کمبود فضای آموزشی در روستاهای اقماری بیرجند و مدارس دو شیفت بیرجند و قاین از اولویت های استان است.

پایان خبر/

آخرین مطالب