کدخبر: ٦۳۹۳
۱٤ فروردین ۱٤۰۱ ساعت ۰۹:۵٤

آغاز آموزش حضوری ۱۸۳ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی / رنگ‌بندی تاثیری در بازگشایی مدارس ندارد

آغاز آموزش حضوری ۱۸۳ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی / رنگ‌بندی تاثیری در بازگشایی مدارس ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی از امروز دائر است، گفت: ۱۸۳ هزار دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری دروس آموزشی را فرا می گیرند.

«محمدعلی واقعی»، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران با اشاره به بازگشایی مدارس استان، گفت: از صبح امروز ۱۴ فروردین ماه ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه استان پذیرای بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی و برگزاری کلاس های حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک در مدرسه الزامی است، ادامه داد: مدیران مدارس استان از هفته گذشته که شیوه نامه ها را دریافت کردند بحث ضدعفونی فضاهای آموزشی را انجام دادند تا برای حضور دانش آموزان آماده باشد.

واقعی با بیان اینکه با حضوری شدن کلاس های درس، از شبکه شاد به عنوان فعالیت مکمل و کمک آموزشی در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی استفاده می شود، درباره دانش‌آموزانی که به هر دلیل نمی‌توانند در مدرسه حضور یابند، توضیح داد: اگر دانش‌آموزی مبتلا به کرونا باشد یا علائم کرونا را داشته باشد و همچنین دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند با تأیید پزشک، مستثنی هستند و ضمن اینکه باید مدیران مدارس را در جریان بگذارند، می‌توانند از محتواهای بارگذاری شده در بستر شبکه آموزشی «شاد»، آموزش خود را دنبال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ‌بندی شهر‌ها ندارد و در شهر‌های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر است، گفت: همچنین محدودیتی برای حضور در مدرسه از حیث واکسیناسیون در دستورالعمل آموزش حضوری از ۱۴ فروردین، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد دانش آموزان استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

پایان خبر/

آخرین مطالب