کدخبر: ٦۳۷
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰٦

۱۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

۱۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد
دهقانی فیروزآبادی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش نسیم خاوران از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (4 اردیبهشت) در گفتگو با رسانه ها درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان خراسان‌ جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۱۲ آزمایش انجام شده  تعداد ۱۴ مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعداد
مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان ‌جنوبی به ۴۷۸ نفر رسیده، افزود: موارد
مثبت جدید مبتلا به کرونا ۸ نفر از بیرجند، ۲نفر از طبس و از شهرستان‌های قاین، سرایان، فردوس و درمیان هرکدام یک نفر هستند.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۹۵ آزمایش در استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۷۱۷ نفر تست‌شان منفی و ۴۷۸ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شده است.

دهقانی فیروزآبادی به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در طبس ۱۴۲ مورد، بیرجند ۱۳۸، قاین ۶۲، زیرکوه ۳۸، فردوس ۲۴، سرایان ۲۶، بشرویه ۱۹، درمیان ۱۴، سربیشه ۷، نهبندان ۴ و خوسف ۴ نفر مبتلا به کرونا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از مجموع بیماران ۴۱۸ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند، بیان کرد: ۱۸ بیمار نیز هم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه هفتمین روز متوالی است که تعداد فوتی‌های استان خراسان جنوبی بر اثر کرونا روی عدد ۴۲ ثابت مانده است.

دهقانی فیروزآبادی با توجه به ضرورت قطع زنجیره‌های
انتقال کرونا ویروس در جامعه، افزود: باید تا حد امکان در خانه بمانیم و در
صورت ضرورت به حضور خارج از منزل، فاصله مناسب را همچنان در روابط اجتماعی
حفظ کنیم.

پایان پیام/375

آخرین مطالب