کدخبر: ٦۳۱
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۷

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد؛ ۹۹.۸ درصد از متولدین ۹۸ غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد؛                                  ۹۹.۸ درصد از متولدین ۹۸ غربالگری شنوایی شدند
عرب نژاد با بیان اینکه ۹۹.۸ درصد از متولدین ۹۸ غربالگری شنوایی شدند، گفت: در سال گذشته برای اجرای برنامه غربالگری، تشخيص و مداخله زودهنگام شنوايی نوزادان و شيرخواران در خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر ۵میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال هزینه شد.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، در خصوص برنامه کشوری غربالگری، تشخيص و مداخله زودهنگام شنوايی نوزادان و شيرخواران اظهار داشت: اين برنامه به منظور كشف نقائص شنيداری و انجام مداخله زود هنگام از بدو تولد نوزادان و شيرخواران در بستر بیمارستان ها انجام می گيرد كه طی سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این برنامه از نیمه دوم 87 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند و اداره کل ثبت احوال استان در حال اجرا است و در سال گذشته برای اجرای این برنامه در استان اعتباری بالغ بر 5میلیارد و 860 میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 هزار و 461 نوزاد در خراسان جنوبی به دنیا آمدند، افزود: از این تعداد 15 هزار و 432 نوزاد یعنی 99.8 درصد تحت پوشش برنامه غربالگری قرار گرفتند و 25 کودک کم شنوا در سال 98 شناسایی شد که در نوبت کاشت حلزون و دریافت سمعک قرار گرفته اند.

عرب نژاد به برنامه کشوری آموزش، آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه ارتقاء سواد سلامت جامعه دانش آموزی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و والدین آن ها در خصوص پیشگیری از معلولیت ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح  از سال 95 به صورت متمرکز در بستر مدارس دوره دوم متوسطه سطح استان (دانش آموزان پایه دهم و یازدهم) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می شود و در سال گذشته 13هزار و 641 دانش آموز و یک هزار و 71 نفر از والدین در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و برای اجرای این طرح در استان سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 428 میلیون ریال هزینه شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب