کدخبر: ٦۰۹۳۷
۲۳ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۰٦:۲۵

ارمغان دولت سیزدهم برای شهرستان خوسف

ارمغان دولت سیزدهم برای شهرستان خوسف
فرماندار شهرستان خوسف گفت: در ایام الله دهه فجر علاوه بر تکمیل و افتتاح پروژه های ناتمام چند ساله در شهرستان خوسف، شاهد کلنگ زنی طرح هایی بودیم که منجر به سرعت بخشی در روند توسعه شهرستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- فرماندار شهرستان خوسف گفت: در ایام ا... دهه فجر علاوه بر تکمیل و افتتاح  پروژه های ناتمام چند ساله در شهرستان خوسف ، شاهد  کلنگ زنی طرح هایی بودیم که منجر به سرعت بخشی در روند توسعه شهرستان خواهد بود.
 
دکتر سید علی حسینی با بیان اینکه افتتاح و کلنگ زنی مهمترین پروژه های شهرستان در سال های اخیر در دهه فجر سال جاری با اعتبار ۵۴۵۶ میلیارد تومان برای مردم شریف این منطقه رقم خورد ، افزود : در دهه فجر شاهد افتتاح بیمارستان خوسف پس از ۱۱ سال بودیم و کلنگ زنی فاضلاب خوسف به عنوان مطالبه ۱۸ ساله مردم شریف شهرستان از جمله دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در این دهه بود.

 

حسینی با بیان اینکه این شهرستان در دهه فجر پذیرای مقامات کشوری و استانی در جهت افتتاح و کلنگ زنی از پروژه های شاخص در شهرستان بود ، اظهار داشت: استخر خوسف نیز پس از ۱۳ سال تکمیل و آماده افتتاح است که امیدواریم با حضور وزیر ورزش و جوانان صورت پذیرد، همانطور که اداره ثبت اسناد شهرستان نیز به عنوان مطالبه مهم مردمی، آماده افتتاح  است.

 

 حسینی با اشاره به معدن طلای شادان به عنوان بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور و ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا در این معدن ، افتتاح واحد صنعتی سارت و کلنگ زنی واحد فلوتاسیون مس شادان را دو پروژه مهم معدن طلای شادان خوسف در راستای طرح توسعه این معدن عنوان کرد و گفت: اعتبار مجموع این دو پروژه بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان است که پس از افتتاح باعث اشتغال حدود ۷۰۰ نفر خواهد شد.

 

وی آغاز عملیات اجرایی معدن طلای خونیک با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان را با حضور معاون وزیر صمت، دیگر ارمغان برای توسعه شهرستان و اشتغال زایی برای مردم شریف منطقه دانست و گفت: پیش بینی ها برای تولید ۴۰۰ کیلوگرم شمش تا سال آینده توسط این معدن است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف اظهار داشت : کلنگ زنی احداث نخستین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی استان و سومین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در کشور در شهر خوسف، که می تواند به زودی خوسف را شهر خورشیدی مطرح کند دیگر پروژه در راستای شکوفایی ظرفیت های این منطقه در دهه فجر بود.


 
حسینی با اشاره به کلنگ زنی پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی خوسف به عنوان یکی از مهم ترین زیر ساخت های صنعتی شهرستان با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان و کلنگ زنی آسفالت، جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی شهید رحمانی که از مطالبات به حق صنعتگران بود، گفت: افتتاح فیبر نوری و افتتاح روشنایی معابر این شهرک از جمله پروژه های انجام شده در راستای فراهم سازی زیرساخت های این شهرک بود که در دهه فجر به بهره برداری رسید و این شهرک به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان خواهد توانست با فراهم شدن زیر ساخت های لازم، به توسعه صنعتی استان کمک کند.

 

وی افتتاح گاز رسانی به ۱۶ روستای زیر ۲۰ خانوار و ۹ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، توسعه پست ۱۳۲ کیلو ولت خوسف با اعتبار بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان که مشکلات برقی شهرستان را مرتفع خواهد نمود، افتتاح دو واحد مرغ تخمگذار در ماژان با اعتبار حدود ۹ میلیاد تومان به نمایندگی از ۲۴ پروژه قابل افتتاح جهاد کشاورزی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان با قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی را از جمله دیگر رهاوردهای دهه فجر در شهرستان خوسف برشمرد. 

 

فرماندار خوسف افتتاح طرح های عمرانی شهر خوسف ، طرح های هادی روستایی ، توسعه پوشش اینترنت در روستاهای شهرستان، طرح های آبخیز داری ، کلنگ زنی فرهنگ سرای شهر ماژان، افتتاح آسفالت، احیای قنوات و بهره برداری از ۶ پروژه مخابراتی را از دیگر پروژه های افتتاحی در شهرستان برشمرد و اظهار داشت : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، علاوه بر تحقق بسیاری از مطالبات مردمی شهرستان، پروژه هایی افتتاح و کلنگ زنی شد که منجر به سرعت بخشی در روند توسعه شهرستان خواهد شد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها