کدخبر: ٦۰۹۲۰
۰۹ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۲۷
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:

بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اعتبار ۴۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر

بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اعتبار ۴۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر
تنها از بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اعتباری ۴۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- قاسم تنها- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، در نشست خبری ویژه دهه فجر با بیان اینکه در دهه فجر پروژه‌های بنیاد مسکن با اعتبار ۴۴۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این میزان اعتبار 5 میلیارد و 585 میلیون تومان اعتبار استانی، 23 میلیارد و 597 میلیون تومان ملی و 415 میلیارد تومان هم در قالب تسهیلات مسکن روستایی، نهضت ملی مسکن است.


وی افتتاح طرح هادی روستایی در 39 روستا با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان، بهره‌برداری از ۱۷۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۳۸۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی را از دیگر طرح‌های مهم قابل افتتاح در دهه فجر اعلام کرد.


تنها با اشاره به اهمیت صدور سند املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از اهداف مهم در این زمینه به رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی، افزایش ارزش اقتصادی ملک، ساماندهی نظام مالکیت و... اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸۳ هزار و ۹۴۷ جلد سند صادر شده است و از ابتدای امسال هم سه هزارو 24 جلد سند صادر شده که 2 هزارو 361 جلد روستایی و مابقی شهری است.


تنها، با بیان اینکه در ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی تهیه شده است، گفت: شاخص اجرای طرح هادی در کشور 63 درصد است و خراسان جنوبی در این زمینه 75.27 درصد بوده و 12 درصد بالاتر از شاخص کشوری هستیم.


وی با بیان اینکه با استفاده از سهمیه قیر رایگان حدود یک میلیون ۸۰۰ متر مربع از معابر روستایی آسفالت شده است، افزود: امسال مبلغ اختصاص یافته به این مهم ۵۶ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: بعد از استان شدن هفت هزار و ۶۷۶ هکتار زمین تأمین و به  ۳۱ هزار و ۱۹۱ خانوار واگذار شده است و امسال هم هزارو 116 هکتار زمین تأمین شده و تاکنون هزار و 388 قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.


وی استحکام بخشی به واحدهای مسکونی در روستاها را از دیگر اهداف پیش رو عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۵۳ هزار و ۶۷۲ واحد با دریافت تسهیلات، مقاوم‌سازی شده‌اند و هنوز ۳۵ هزار و ۱۶۳ واحد در برابر زلزله نامقاوم هستند.


به گفته وی تاکنون شهروندان زیرکوه بالغ بر 95 درصد، نهبندان 93 درصد، طبس 89 درصد از تسهیلاتت مقاوم سازی استفاده کردند و کمترین مقاوم سازی مربوط به خوسف، سربیشه، درمیان و بشرویه است.


تنها به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: این مهم در شهرهای زیر یکصد هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است و تاکنون 59 هزارو 444 نفر ثبت نام کرده که 28 هزارو 451 متقاضی تأیید نهایی شده اند.


وی یادآور شد: در شهر بیرجند روستاهای اقماری مانند شکراب، دستگرد و بجد در این راستا در نظر گرفته شده و متقاضیان می توانند با دریافت تسهیلات 350 میلیون تومانی روستایی با کارمزد 5 درصد به صورت ویلایی اقدام به ساخت کنند.

 

 

آخرین مطالب