کدخبر: ٦۰۹۱۹
۱۰ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۱۹
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری ۷۰ عنوان برنامه محوری در دهه فجر 

برگزاری ۷۰ عنوان برنامه محوری در دهه فجر 
حجت الاسلام محقی از برگزاری 70 عنوان برنامه در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- حجت الاسلام علی محقی- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، در نشست خبری ویژه دهه فجر با اشاره به برگزاری 70 عنوان برنامه در دهه فجر امسال تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال در استان را  ۷۱۴ کانون با ۵۶ هزار و ۷۰۱ عضو اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۳۲ مورد روستایی و ۲۸۲ مورد شهری هستند.


مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 34 کانون فرهنگی هنری راه اندازی شده و تا پایان سال این تعداد  به 60 کانون افزایش خواهد داشت، افزود: از ابتدای امسال 40 کانون تخصصی خواهران نیز با رویکرد فرهنگی راه اندازی شده است.


حجت‌الاسلام محقی به ارائه خدمت 6 خانه فرهنگی دیجیتال اشاره کرد و یادآور شد: ۱۸۹ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۴۲ کتابخانه باز  نیز در استان فعال است.


وی با اشاره به کسب رتبه های برتر در زمینه ستادی و مدیریتی در کشور، گفت: در رویداد ملی فهما نیز رتب اول را کسب کرده و در زمینه اوقات فراغت در کشور حائز رتبه های اول، سوم و چهارم و جزو استان های برتر هستیم.


وی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه ایده پردازی فرهنگی در محلات در دستور کار است، گفت: در این زمینه 7 قرارگاه ایده پردازی فرهنگی راه اندازی شده است و مسائل فرهنگی از مسجد به محلات سوق داده شده است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 70 عنوان برنامه در دهه فجر، آذین‌بندی ۶۲۰  مسجد، تولید محتوای تبیینی انتخابات و دهه فجر، اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، اجرای طرح شنبه‌های با کتاب، برگزاری ۱۵ یادواره شهدا، برگزاری جشن انقلاب و... را از دیگر برنامه های پیش رو در این ایام اعلام کرد.


وی از دیگر اقدامات به برگزاری جشنواره غذای بومی، محلی در مناطق مرزی، برپایی ایستگاه نقاشی، برپایی نمایشگاه زندگی به سبک شهدا، برگزاری محافل شب شعر، توزیع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم مرزی اشاره کرد.


مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مهر ماه امسال 700 پک تحصیلی بین دانش آموزان مناطق محروم مرزی توزیع شده است، از توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت دو کیلوگرمی بین نیازمندان‌ همزمان با دهه فجر خبر داد.


حجت الاسلام محقی یادآور شد: امسال برای اولین بار تعداد 10 کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در زمینه برپایی کرسی تلاوت قرآنی نشست تبیینی و... ورود می کنند.

 

 

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها