کدخبر: ٦۰۹۱٦
۰۲ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی خبر داد:

 اخذ مجوز احداث اولین پایانه تخصصی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

  اخذ مجوز احداث اولین پایانه تخصصی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
دکتر فاطمی گفت: مجوز اولین پایانه تخصصی فراورده های نفتی کشور در خراسان جنوبی اخذشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نسیم خاوران- سید محمد اسماعیل فاطمی- مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی امروز (2 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به تأسیس این نهاد عمومی غیر دولتی در سال 84 در استان گفت: هر جا رسانه در کنار نهاد اقتصادی باشد برنامه ها موفق تر پیش می رود.


مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی افزایش توان مالی و فنی شهرداری ها، کمک به تأمین خودکفایی شهرداری ها و... را از اهداف این سازمان برشمرد و به فعالیت ۳۱ شهرداری در سطح استان اشاره کرد و افزود: سازمان در ۶ حوزه  سرمایه گذاری  شامل معدن، خدماتی و گردشگری، انبوه سازی و... ورود کرده است و در حوزه معدن با ایجاد یک شرکت تخصصی معدنی، شروع فعالیت‌های معدنی به صورت تخصصی انجام می‌شود.


فاطمی از مهمترین پروژه های در دستور کار در حوزه خدماتی و گردشگری به احداث مجتمع خدمات رفاهی تیر پارک سربیشه اشاره کرد و با بیان اینکه به تازگی زمین مورد تیاز تهیه شده است، گفت: این پروژه در دهه فجر کلنگ زنی شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی دو سال تکمیل می شود.


به گفته وی، این پروژه در فاز اول به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان و یکصد میلیارد تومان هم با جذب بخش خصوصی انجام می شود.


وی به سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی سازمان همیاری شهرداری‌ها در استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری در حوزه تولید قطعات بتنی، ورود به انبوه‌سازی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مرزی و... است.


دکتر فاطمی گریزی به سهام استان در سازمان همیاری خراسان رضوی زد و گفت: در ۵ مجموعه سازمان همیاری خراسان رضوی شامل کشتارگاه، دو کارخانه، گردشگری (چالیدره  طرقبه) و...سهم داریم که در مرحله جداسازی، تجمیع و بازگشت آن به صورت نقدی و غیر نقدی به استان هستیم.


وی یادآورشد: سازمان در حوزه کمک و پشتیبانی شهرداری‌ها نیز ورود کرده است و بر اساس اعلام نیاز شهرداری ها، درجه و میزان سهام آنها تسهیلات بدون کارمزد از 500 میلیون تومان به بالا پرداخت می شود.


مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی از ورود به حوزه گردشگری مرکز استان از سال آینده خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکره‌هایی پیرامون سرمایه‌گذاری در باغ اکبریه و رحیم‌آباد انجام شده و در صورت تفاهم سال آینده در این راستا ورود خواهد شد.


فاطمی میزان سود این سازمان در سال 1400 را 56 میلیون تومان اعلام کرد و یادآورشد: در سال 1401 این رقم به 9 میلیارد و 700 افزایش یافت که نشان از افزایش هزار برابری دارد.


وی میزان سود سازمان در 10 ماهه امسال را 8 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم تا پایان سال افزایش خواهد داشت.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها