کدخبر: ٦۰۹۱۱
۳۰ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۰۹:۰۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

اتمام ۱۲۰ کیلومتر باند دوم تا پایان امسال در خراسان جنوبی

اتمام ۱۲۰ کیلومتر باند دوم تا پایان امسال در خراسان جنوبی
عباس‌زاده با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه در استان افتتاح شد، گفت: امیدواریم تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، علیرضا عباس‌زاده شامگاه(۲۹ آذر) در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی اظهار کرد: نقش بخش حمل و نقل در عرصه خدمات‌رسانی به جامعه قابل تقدیر است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه کشور بدون توسعه بخش حمل و نقل غیرقابل انکار است،گفت: نقش خانواده بزرگ حمل و نقل در توسعه هر جامعه بی بدیل است و یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه استان بخش حمل و نقل است.


به گفته وی؛ اقدامات دولت در ۲ سال اخیر در حوزه زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل و راه در استان خراسان جنوبی قابل توجه است و با روی کار آمدن دولت سیزدهم زیرساخت راه که در گذشته مغفول مانده بود، مورد توجه جدی قرار گرفت.

 

عباس‌زاده با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه در استان افتتاح شده است، ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری شود.


معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری ۲۷۰ کیلومتر راه دوبانده در دولت سیزدهم، یادآور شد: خراسان جنوبی دو سال پیاپی رتبه برتر کشوری را در تحویل باندهای دوم کسب کرده که نوید خوبی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در ۲ سال گذشته احداث شده است، افزود: حوزه راه جزو گران‌ترین و با هزینه‌ترین کالاها و خدمات در کشور است.

 

عباس‌زاده به گره‌گشایی دولت از طرح راه آهن استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح بزرگ راه آهن شرق یکی از اقدامات قابل توجه و هدیه بزرگ دولت به مردم شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: آخرین جلسه رئیس جمهور با وزرا و معاونین مربوطه در چند روز گذشته درباره پروژه ریلی شرق کشور برگزار شد و پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حال حاضر بزرگترین پروژه ریلی کشور به شمار می‌رود.

 

عباس‌زاده با بیان اینکه عزم دولت بر اتمام پروژه راه آهن خراسان جنوبی جدی است گفت: راهکارهای لازم برای تامین مالی پروژه و پیمانکاران آن مشخص شده که نشان دهنده عزم دولت برای اتمام پروژه است.

 

به گفته وی؛ با توجه به اینکه قطعه بیرجند - قاین - یونسی پیشرفت قابل توجهی دارد و از آنجایی که جزو معدود مراکز استانی هستیم که به خط ریلی متصل نیستیم امیدواریم این پروژه تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ارزش اقتصادی و تحولی راه آهن شرق برای خراسان جنوبی و کشور، گفت: این طرح مهم تحول بزرگ زیرساختی و اقتصادی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

 

عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۳ کیلومتر باند دوم راه با پیشرفت ۳۷ درصدی در دست اجراست، افزود: برای تکمیل این راه‌ها ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات دولت سیزدهم، کم کاری‌های گذشته در حوزه راه‌های استان جبران شده‌ است و هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۸۴ کیلومتر نیز آغاز شده است.

 

خدمت‌رسانی بی‌نظیر در خراسان جنوبی با وجود کمبود ناوگان حمل و نقل

اسدالله جلال‌زاده- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: هفته راهداری حمل و نقل بزرگداشت تلاش و خدمات تمام همکاران خودمان و بازوان اجرایی ما و بخش خصوصی است.


وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۹۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده است، ادامه داد: ۱۷۶ کامیون به صورت تبریی در این ایام اربعین امسال خدمات‌رسانی کردند که قابل تقدیر است.

 

جلال‌زاده با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل در استان تصریح کرد: ۲۸۰ کارت هوشمند در ناوگان مسافری استان داریم که ۱۴۰ کارت قابلیت خروج از استان دارند ولی ۲۰۵ سرویس در روز شهادت امام رضا(ع) فقط از مشهد به بیرجند آمده که این یک همت بی‌نظیر است.

 

وی بیان کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است اما از نظر سطح خدمات‌دهی نخستین استان کشور هستیم که خدمات ۲ سال اخیر در خراسان جنوبی بی‌نظیر و خاص بوده است.

آخرین مطالب