کدخبر: ٦۰۹۰٤
۲۹ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۰۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی رتبه دوم احیای واحدهای تولیدی راکد را کسب کرد

خراسان جنوبی رتبه دوم احیای واحدهای تولیدی راکد را کسب کرد
اشرفی گفت: خراسان جنوبی در نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال رتبه دوم کشور را کسب کرده است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، جواد اشرفی ظهر امروز (۲۹ آذر) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد:  در این شورا، دغدغه و مشکلات بخش خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم برای حل آن ارائه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جایگاه تعاملی دارد و خیلی از مباحث اقتصادی باید مورد بحث قرار گیرد، افزود: باید همه مدیران دولتی و بخش خصوصی در این شورا مشارکت کنند و با بیان راهکار و نقطه نظراتشان در حل مشکلات مختلف نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رویکرد متفاوت داشته باشیم و فضا برای مشارکت و گفتمان همه افراد فراهم شود.

اشرفی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک استان قابلیت احیا دارند، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی در بحث نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال رتبه دوم کشور و در بحث احیای معادن رتبه اول کشور را کسب کرده است‌.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورزی با ترکیبی از بخش دولتی و بخش خصوصی در استان تأکید کرد تا بر مبنای نظرات هیات اندیشه‌ورز در مسائل اقتصادی و توسعه استان حرکت کنیم‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: در زمینه معدن کاری اگر به درستی رفتار شود توسعه همه جانبه شکل می‌گیرد در غیر این صورت جوامع محلی آسیب خواهند دید.

اشرفی از تفویض کامل ماده ۲۲ قانون معادن به استان‌ها جهت سرعت بخشیدن به حل مشکلات پیش روی معدنکاران استان سخن گفت و در ادامه بیان کرد: باید هنر سرمایه گذاران و معدن‌کاران استان این باشد که خودشان نسبت به بازاریابی و صادرات محصولاتشان اقدام کنند.

احمد آریافر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این شورا اظهار کرد: در حال حاضر ماده معدنی بنتونیت استان به صورت تنی خرید و فروش می‌شود و زمانی می‌توانیم مدعی ایجاد ارزش افزوده در این بخش شویم که با فرآوری بنتونیت به صورت کیلویی به فروش برسد.

وی در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور، ذخیره معدنی خوبی از نظر ماده معدنی بنتونیت دارد به طوری که ۸۵ درصد ذخایر بنتونیت کشور با ذخیره ۶۳ میلیون تن در این استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معادن باید باعث توسعه و رفاه استان شود، تصریح کرد: در سال جاری حقوق دولتی معادن استان ۳۵ میلیارد ریال است که نسبت به تعداد معادن استان رقم پایینی است.

گفتنی است در این شورای انتخاب کاندیدای عضویت در بخش خصوص در حوزه اصناف برگزار شد و علی جعفرپورمقدم به مدت یک سال انتخاب شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب