کدخبر: ٦۰۹۰۲
۳۰ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۱٤
معاون استاندار خراسان جنوبی:

مینی پالایشگاه منطقه ویژه دوباره به چرخه تولید باز می‌گردد

مینی پالایشگاه منطقه ویژه دوباره به چرخه تولید باز می‌گردد
اشرفی گفت: برای احیا و بازگشت مینی پالایشگاه منطقه ویژه بیرحند به چرخه تولید راهکارهای مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت فاز توسعه این مجموعه مد نظر است که امید است ظرف دوماه آینده فاز طرح توسعه آن بتواند وارد چرخه تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران،  جواد اشرفی_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز (۳۰ آذر) در بازید از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار داشت: واحد زیگورات سرام ایرسا یکی از ابرپروژه های واحدهای تولیدی استان است که فاز اول آن دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با استفاده از ظرفیت خط توسعه، مینی پالایشگاه که دچار حریق شده بود به چرخه تولید بازگردد، افزود: این واحد در عرصه اشتغال واقتصاد استان تاثیر گذار است که متاسفانه در چند وقت اخیر دچار حریق شد و همه تلاش ما هم براین است تا این مجموعه دوباره بتواند به عرصه تولید بازگردد.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای نهضت احیای واحدهای تولیدی مقرر شد ۴ واحد مستقر در این سازمان که با ظرفیت کمتری مشغول به کار بودند و آمادگی فعالیت بیشتر در عرصه تولید دارند، با حمایتها و منابع استانی تا قبل از پایان سال دوباره به عرصه فعالیت بیشتر خود بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از واحد زیگورات سرام ایرسا افزود: یکی از دیگربازدیدهای ما بازدید از کارخانه کاشی وسرامیک زیگورات سرام ایرسا بود که این مجموعه می توان گفت یکی از ابرپروژه ها در میان واحدهای صنعتی استان است که مقرر شد فاز اول آن با پیگیری‌های که در حوزه برق وگاز داریم در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی افزود: در راستای بازدیدهای میدانی که از واحدهای تولیدی صنعتی در استان خراسان جنوبی داریم، مقرر شد امروز بازدیدی از ۵ واحد تولیدی صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی داشته باشیم.  

اشرفی گفت: برای احیا و بازگشت مینی پالایشگاه منطقه ویژه بیرحند به چرخه تولید راهکارهای مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت فاز توسعه این مجموعه مد نظر است که امید است ظرف دوماه آینده فاز طرح توسعه ان بتواند وارد چرخه تولید شود.

اشرفی افزود: با توجه به اینکه این مجموعه بیمه بوده و در این مدت بعد از انجام تاشریفات اداری و بیمه ای، که روال خود را طی کنند باید جلسه ای با هیات عامل برگزار شود تا باتوجه به ظرفیت بالاهرچه زودتر به چرخه تولید بازگردد.

وی گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی استان در کنار یکدیگر هستیم وهیچ کدام جدا از هم نیستیم هردو در کنار هم برای پویایی اقتصاد استان تلاش می‌کنیم.

اشرفی با بیان اینکه با توجه به خرید دستگاه های پیشرفته در حوزه آتش نشانی توسط منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای مستقر در این سازمان، شاهد افزایش زیر ساخت‌های آتش نشانی در استان خواهیم بود، گفت: رسالت اصلی ما به عنوان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار احیای واحدهایی است که به هردلیلی از چرخه تولید خارج شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حادثه ای برای واحد مینی پالایشگاه رخ داد اما مجموعه اقتصادی استان خراسان جنوبی در کنار سایر واحدهای تولیدی از جمله این واحد است، واحد مینی پالایشگاه آذران صنعت بارثاوا در سال گذشته حدود از ۱۲ میلیون دلار صادرات از استان داشته است.

پایان خبر/

آخرین مطالب