کدخبر: ٦۰۸۹٤
۱۹ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:٤۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

انتقال زائران خراسان جنوبی به اربعین حسینی به خوبی انجام شد

انتقال زائران خراسان جنوبی به اربعین حسینی به خوبی انجام شد
طالبی گفت: در اربعین حسینی بحث حمایت‌های لجستیکی و تأمین ناوگان اتوبوس برای حمل ونقل و ترابری زائران و گروه های مردمی به طور جدی پیگیری شد و نگذاشتیم از استان خراسان جنوبی زائری در مرز سرگردان بماند و انتقال زائران به خوبی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- سید محمدرضا طالبی صبح امروز یک‌شنبه(۱۹ شهریور) در شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی اظهار ‌کرد: رسانه های استان با تخصص، تعهد و تدینی که دارند و مبتلا به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات هستند جهادگونه در راستای نشر ارزش های نظام و دستاوردهای انقلاب ایفای نقش می کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با رویکرد امیدآفرینی به وظیفه خطیر خود عمل می کنند و نمونه آن می توان به هفته دولت اشاره کرد که رسانه‌های استان پوشش بسیار مطلوبی از عملکرد و برنامه‌های سطح استان داشتند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در دو سال دولت سیزدهم اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف استان از جمله فرهنگی، عمرانی و اقتصادی و زیرساختی استان با سال های عمر دولت های قبلی برابری می کند.

 

طالبی با اشاره به اجتماع بزرگ اربعینی ها گفت: امسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد و بالغ بر چهار میلیون نفر از کل کشور در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند که حدود ۲۵ هزار نفر از خراسان جنوبی در این همایش بزرگ میلیونی شرکت کردند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پشتیبانی‌های انجام شده از گروه‌های مردمی که در این‌همایش بزرگ شرکت کردند، افزود: در حمایت‌های لجستیکی و تأمین ناوگان اتوبوس برای حمل ونقل و ترابری زائران، نگذاشتیم از استان خراسان جنوبی زائری در مرز سرگردان بماند و انتقال زائران به خوبی انجام شد.

 

وی ادامه داد: اربعین حسینی ادامه نهضت و قیام عاشورا است که هر سال پرشورتر از گذشته برگزار می شود و اربعین حسینی یکی از محورهای تمدن سازی جوامع اسلامی است و از مسلمان و غیرمسلمان در این مراسم حضور پیدا می کنند و یک اتحاد و انسجام خوبی را به نمایش می گذارند.

 

طالبی به سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی در روز اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این سفر رویکرد فرهنگی داشت و مردم مشتاقانه از فرمایشات ایشان بهره بردند و به دنیا این پیام را مخابره کردند که هیچ اختلافی بین اهل تسنن و تشیع در خراسان جنوبی وجود ندارد و گوش به فرمان ولی زمان خود هستند.

 

وی دیدار مردم خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب را یک اتفاق مهم فرهنگی برشمرد و گفت: این حرکت یک حرکت کاملا فرهنگی است و از زمان ثبت نام تا لحظه استفاده و استماع یانات مقام معظم رهبری و انتشار و اهداف ایشان انتظار داریم جامعه رسانه ای ما یک حرکت ویژه ای انجام دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به خراسان جنوبی سهمیه یک هزار و 200 نفری برای این دیدار تخصیص پیدا کرده است و درصد به شهرستان ها تخصیص پیدا کرد و تاکید بر این بود که از تمامی اقشار در این دیدار حضور پیدا کنند.

 

طالبی در ادامه بیان کرد: از مدیران استانی تنها 10 نفر حضور خواهند داشت و تلاش کردیم تا بیشتر مردم از این دیدار مبارک استفاده کنند و همه جامعه خراسان جنوبی مشتاق این دیدار هستند و امیدواریم افرادی که در این دیدار حضور پیدا می کنند سفیران خوبی باشند.

 

وی به اتفاقات رخ داده در شهریور سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال تدابیر خاصی صورت گرفته و اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده و اطلاع رسانی ها و تبیین های لازم شکل گرفته است و تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمن بایستد دشمنی دشمن پایان نخواهد داشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در جنگ ترکیبی که امروز به صورت تمام عیار با آن موجه هستیم دشمن به دنبال شبهه افکنی است و با استفاده از امپراطوری رسانه ای می خواهد دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند و به ذهن و اندیشه جوان و نوجوان و مردم ما رسوخ کنند.

 

طالبی عنوان کرد: از رسانه های فعال این انتظار است که نقش دشمن را برای مردم تبیین و تحلیل کنند و با نقش مهمی که دارند در این زمینه اثرگذار باشند و اگر مردم به نقش دشمن در پشت صحنه ها پی ببرند قطعا در برخی از موارد تجدیدنظر خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال التهاب آفرینی و شبهه افکنی است، افزود: دشمن می خواهد تجمع ایجاد کند و آن را به سمت اغتشاشات پیش ببرد و رسانه ها وظیفه خود را همچون گذشته در دستور کار خواهند داشت.

 

معاون سیاسی، امینیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه برای جمهوری اسلامی و تمام جهان بود و بسیاری از کشورها از دفاع مقدس الگوگیری کرده اند.

 

طالبی ادامه داد: اگر پیشرفتی امروز داریم در سایه دفاع مقدس به دست آمده است و در آن دوران هیچ کشوری کمک نمی کرد و به دانش و متخصصین خود متکی شدیم و این اتکای به داخل سبب شد تا امروز حرف برای گفتن داشته باشیم و به پیشرفت های بنیادی و اساسی دست پیدا کنیم.

 

وی بیان داشت: با توجه به تمام خصومت های دشمن امروز هیچ کس جرات تعرض به مرزهای جمهوری اسلامی را ندارد و هر سال با فتنه های مخملی رو به رو هستیم و عبور کردن از آن به برکت خون شهدا است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی یکی از اهداف دشمن تجهیز نیروهای ضدانقلاب است، افزود: خراان جنوبی با توجه به مرزی بودن بالاترین ضریب امنیتی را دارد و همه این موضوعات از توفیقاتی است که از دوران دفاع مقدس برای ما به ارث رسیده است.

 

طالبی ادامه داد: در موضوع دفاع مقدس همه باید ای کار باشیم همان طوری که اربعین حسینی بعد از 1400 پرشورتر از همیشه برگزار می شود باید فرهنگ دفاع مقدس هم پررنگ تر از سال گذشته باشد و یاد و خاطر شهدا را زنده نگه داریم.

 

وی با اشاره به بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بیان کرد: مشکل خاصی در این زمینه در استان وجود ندارد و به بهترین نحو بحث تدریس دانش آموزان آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه بر تعداد دانشجویان افزوده شده است در این زمینه نیز آمادگی لازم وجود دارد.

 

طالبی با بیان اینکه حوزه رسانه ای دشمن به دنبال زیرسوال بردن و خدشه دار کردن امنیت و سلامت انتخابات است، افزود: دشمن می خواهد مشارکت مردم را به حداقل برساند ولی این اطمینان را داریم با توجه به اینکه دولت و نظام در راستای خدمت رسانی به مردم اقدامات خوبی انجام داده است، شاهد حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار در صحنه انتخابات باشیم.

 

علی فرخنده -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی- هم در این جلسه با اشاره به اینکه جشنواره شهید رجایی به زودی برگزار می‌شود، افزود: یک دستگاه برتر در حوزه ارتباط با رسانه ها در این جشنواره معرفی خواهد شد.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی -مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی- هم از برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در ۷۸ نقطه استان همزمان با اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۳۵ کاروان پیاده در روزهای پایانی ماه صفر به سمت مشهد مقدس حرکت کرده اند.

آخرین مطالب