کدخبر: ٦۰۸۷۹
۱٤ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۵۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری توصیه کرد:

پژوهش بیشتر در معادن، انرژی های تجدید پذیر، محصولات استراتژیک 

پژوهش بیشتر در معادن، انرژی های تجدید پذیر، محصولات استراتژیک 
دکتر «جهانشاهی» گفت: معادن، انرژی های تجدید پذیر، محصولات استراتژیک خراسان جنوبی ، بنتونیت، ذخایر معدنی حوزهایی هستند که هر چقدر کار پژوهشی برای آن ها انجام شود باز هم جای کار وجود دارد و بیشتر از این باید دراین زمینه ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نسیم خاوران؛ دکتر «حمید جهانشاهی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان تاکید کرد: علاوه بر کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، باید در زمینه معرفی این دستاوردها ، پژوهش ها و هموار کردن توسعه استان نیز بیش از این کار شود. 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: هر ساله حدود 20 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی تخصیص می یابد که علاوه بر اقدامات و طرح هایی است که دستگاه های اجرایی انجام می دهند. البته پارسال که عنوان دانش بنیان داشت توجه بیشتری به زیرساخت ها و  کمک های فنی اعتباری حوزه های دانش بنیاد ارایه شد.


دکتر جهانشاهی حمایت از پژوهشگران و طرح های آن ها را مطرح و اضافه کرد: در زمینه مالی وریالی ، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و همچنین توان سازمان مدیریت و برنامه ریزی از آن ها حمایت می شود. سازمان مدیریت وبرنامه ریزی که محور توسعه است و مسایل مربوط به پیشرفت استان را پیگیری می کند از پژوهش و فناوری های موثر در زمینه توسعه استان حمایت می کند. 


وی توضیح داد: پژوهشگران و محققان می توانند از ظرفیت کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کتابخانه ،  همکاری و تعامل این سازمان با استان یزد و ... برخوردار شوند. در دیگر دستگاه ها هم امکان استفاده از امکانات سخت و نرم افزاری برای آن ها وجود دارد و می توانند با معرفی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، از آزمایشگاه، کتابخانه و... موجود در دستگاه ها نیز استفاده کنند. 


وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه خراسان جنوبی تاکید کرد : هر نوع پژوهش کاربردی که به بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه استان کمک می کند از اهمیت زیادی برخوردار است. 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی پژوهش را  پایه و اساس علم خواند و ادامه داد : توسعه، علم و دانش در گروه پژوهش است. پژوهش علت و معلول بوده و در کشور های پیشرفته سهم بالایی دارد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها