کدخبر: ٦۰۸۷۷
۱۵ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۳۵
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی وحرفه ای استان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد:

تدوین دو استاندارد پژوهشی برای ارایه به پایتخت

تدوین دو استاندارد پژوهشی برای ارایه به پایتخت
دو استاندارد پژوهشی در زمینه CNG و مواد معدنی برای ارایه به سازمان فنی و حرفه ای کشور تدوین می شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی وحرفه ای خراسان جنوبی، در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان این مطلب را بیان کرد و گفت: براساس تعهد این اداره کل، در دو موضوع CNG  و مواد معدنی به عنوان برنامه های پژوهشی استانداردهای مورد نظر در حال تدوین است تا برای تایید و تحقق اعتبار، به سازمان در تهران ارسال شود. 


«ابوافضل حق پرست» همچنین فناوری های ارایه شده در این نمایشگاه را تشریح کرد و توضیح داد: سه رشته جدید، مشتری پسند و منطبق با طرح های آمایش سرزمین ونیاز استان دراین نمایشگاه ارایه و معرفی شده است. در اولین رشته، تجهیزات کامل « مگاترونیک» به دانشجویان و علاقمندان معرفی می شود که تجهیزاتی بی نظیر در کشور و شامل سه رشته کامپیوتر، الکترونیک و مکانیک است و در صنایع برای تولید خط کنترل کاربرد دارد. 


وی دومین رشته معرفی شده در نمایشگاه را تست PLC معرفی کرد که در خط کنترل کارخانجات و صنایع به کار می رود و برای تشویق دانشجویان، در دانشگاه نیز آموزش داده می شود. علاوه بر این پرینت سه بعدی در غرفه مستقبر شده است که طرح اولیه سه بعدی از برنامه ریزی مخاطب را ارایه می کند. 


به گفته وی این رشته ها مشتری پسند و براساس طر ح های آمایش سرزمین و نیاز استان در فنی و حرفه ای آموزش داده می شود. همچنین با تخصیص اعبتارات سفر اول رئیس جمهور به استان، 50 حرفه جدید  در زمینه های برق و الکترونیک، مکانیک، فناوری اطلاعات و ... راه اندازی شد.

 

 

آخرین مطالب