کدخبر: ٦۰۸۷۱
۱٦ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی اعلام کرد:

قول مساعد تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی به خراسان جنوبی

قول مساعد تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی به خراسان جنوبی
شاه وردی از قول مساعد برای تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی ملی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاه وردی _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان، اولویت این اداره کل در زمینه پژوهش و فناوری را در بخش میراث فرهنگی بیان کرد و توضیح داد: با توجه به تعداد زیاد آثار میراث فرهنگی و حجم بالای کار در این حوزه، همه بودجه پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این بخش هزینه می شود.  


وی یادآوری کرد: حوزه میراث فرهنگی نیاز به اعتبارات پژوهشی فراوانی دارد چراکه بافت های تاریخی زیادی در استان وجود دارد و ظرفیت عظیم میراث فرهنگی مغفول مانده است از طرفی حوزه پژوهش در خصوص شناسایی محوطه ها، تپه ها و ... فعال و نیازمند اعتبار و اقدامات باستان شناسی است.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و گستردگی اقدامات پژوهشی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد : پژوهش در هر یک از این بخش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما اعتبارات استانی که در شهرستان ها توزیع می شود ناچیز است و بیشتر توجه و تکیه این اداره کل، به اعتبارات ملی است.


به گفته وی و بر همین اساس در یک مورد قول مساعد برای تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی ملی اخذ شد که نشان می دهد به پژوهش از بعد ملی، بیشتر اهمیت بیشتری داده می شود.


شاه وردی پژوهش را رکن اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواند و افزود: با وجود کاهش تخصیص اعتبارات، صددرصد بودجه های پژوهشی تخصیص و امسال هم با سیاست های این اداره کل ردیف های تخصیص اعتبار پژوهشی افزایش یافت.  


وی  اعتبارات پژوهشی این اداره کل در سال‌گذشته را ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و از افزایش صددرصدی بودجه پژوهشی خبر داد به گونه ای که امسال به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.  


به گفته شاه وردی اقدامات خوبی در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و احیا رشته های منسوخ شده انجام شده است.

آخرین مطالب