کدخبر: ٦۰۸٦۵
۱٦ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱۸:٤۵
رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی عنوان کرد: 

پیگیری برای به کارگیری 120 نخبه در صنایع خراسان جنوبی

پیگیری برای به کارگیری 120 نخبه در صنایع خراسان جنوبی
 ایزدخواه گفت: در راستای بورسیه صنعتی نخبگان 120 سهیمه به استان اختصاص یافت که در مرحله اول  10 نخبه استان در واحدهای صنعتی مشغول به کار خواهند شد.

 به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- از خراسان جنوبی، دکتر محمدمهدی ایزدخواه رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان افزود: نخبگان با محوریت ارائه دستاوردهای هسته های پژوهش محور و فناوری با عنوان طرح شهید احمدی روشن در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان حضور یافته اند. 


رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی تاکید کرد: باید اثرگذاری نخبگان در عرصه های مختلف بیشتر شود.  آن ها می توانند در حل مسائل و مشکلات استان بسیار تاثیرگذار باشند،  بنیاد نخبگان مسائل محوری استان را حول ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی و محصولات مزیت دار و معادن؛ طرح های مختلف را از دانشگاه ها، صنایع و حوزه جهاد کشاورزی دریافت کرد و شبکه ای از اساتید دانشگاهی و نخبگانی تشکیل داد. 


دکتر ایزدخواه گفت: دانشجویان مستعد با کمک اساتید دانشگاهی طرح مسئله داشتند و 50 مسئله پیشنهاد و ارزیابی و  در نهایت 11 هسته مسئله محور در استان در بنیاد ملی نخبگان تایید شد. 


وی با اشاره به حمایت این 11 طرح استانی در بنیاد ملی نخبگان گفت: در نمایشگاه نتایج این طرح ها ارائه شد. این موضوع مهم یکی از رویکرد های بنیاد نخبگان است و رویکرد دیگر بنیاد اساتید دانشگاه ها با مرحله های استاد تمامی و هیئت علمی هستند.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی گفت: دو هسته بازتوانی قلبی و هسته انرژی های تجدید پذیر  با راهبری دانشگاه بیرجند هدایت می شود، همچنین اگر دانشجویی دارای معدل بالا و مقالات خوبی داشته باشد از طریق بنیاد ملی نخبگان می تواندتسهیلات دریافت کند.

 

ایزدخواه از حمایت حدود 550 نفر نخبه «دانشجو، دانش آموخته و اعضای هیئت علمی جوان و نخبه» در بنیاد ملی نخبگان استان خبر داد و گفت: 10 استاد یار جوان و نخبه داریم و این استاد تمام های برگزیده بنیاد ملی نخبگان 100 میلیون تومان کمک هزینه پژوهشی بلاعوض دریافت کرده اند تا در طرح تحقیقاتی خود هزینه کنند.

 

وی هماهنگ کردن برای استفاده از شبکه آزمایشگاهی کشور، پرداخت تسهیلات مسکن، فرزندآوری و ازدواج و بورسیه صنعتی را از حمایت های بنیاد ملی نخبگان از این افراد عنوان کرد و گفت: در راستای بورسیه صنعتی نخبگان 120 سهیمه به استان اختصاص یافته که در حال حاضر 10 نخبه استان در واحدهای صنعتی مشغول به کار خواهند شد.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی بیان کرد: طرح دیگر بنیاد بازدیدهای علمی و استاد محر است تا نخبگان از جامعه جدا نشوند و به دانشجویان دیگر انگیزه بدهند، در این راستا 47 بازدید از صنایع مختلف انجام و مسائل آنها بررسی شده است و دانشجویان می توانند طرح های پژوهشی خود را انتخاب کنند.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها