کدخبر: ٦۰۸۵۵
۱۲ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۲۲:۲۷
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد:

نصب ۲ هزار سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور

نصب ۲ هزار سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور
فخاران گفت: ۲ هزار سامانه در راستای کنترل ایمنی جاده‌ها در کشور در حال نصب است.

به گزارش نسیم خاوران و به نقل از روابط عمومی راهداری خراسان‌ جنوبی، منصور فخاران در شورای مدیران راهداری خراسان جنوبی با اشاره به همدلی بسیار خوب دستگاه‌های متولی با اداره کل راهداری و حمل و نقل استان در زمینه مدیریت ایمنی راه‌ها اظهارکرد: عزم استان برای ایمنی تردد در جاده‌های استان جدی است.

 

وی با به اینکه هفت درصد طول راه‌های کشور در خراسان جنوبی وجود دارد، بیان کرد: با توجه به وسعت خراسان جنوبی افزایش سامانه‌های نظارتی در جاده‌های این استان ضرورت دارد و در کنار افزایش سامانه‌ها نباید از برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات غافل شویم.

 

۶۳ دوربین و سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در خراسان جنوبی فعال است

رییس مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به اینکه کمک‌های لازم را در زمینه افزایش سامانه‌های تصویری و نظارتی استان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ۶۳ دوربین و سامانه ثبت تخلف عبور و مرور فعال وجود دارد که با توجه به طول راه‌های استان نیاز است که دوربین‌های ثبت تخلف بیشتری در این استان راه اندازی شود.

 

فخاران تصریح کرد: طبق بودجه سنواتی ما موظف هستیم که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی سامانه‌ها را افزایش دهیم که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

 

۳۱ میلیون رویت پلاک از ابتدای سال در خراسان جنوبی

به گفته وی آمادگی داریم که طبق تفاهمی با استانداری به صورت مشارکتی از محل منابع ملی و استانی سامانه‌های نظارتی استان را تامین کنیم.

 

فخاران با اشاره به اینکه طبق قانون ۲ هزار سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در کشور از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی کار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در هشت ماه ابتدای امسال در خراسان جنوبی ۳۱ میلیون ثبت پلاک داشتیم که حدود ۶۰۶ هزار ثبت تخلف به پلیس ارسال شده‌است.

 

کسب رتبه برتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ترویج و توسعه فرهنگ نماز

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ناصری مشاور رئیس سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی و رییس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست اظهار داشت: نمازخانه های استان در نقاط حادثه خیز احداث شده تا بتوانیم از حوادث جلوگیری کنیم و با ایجاد بستر مناسب برای مجتمع ها و دوربین های نظارتی شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان باشیم.

 

مشاور رئیس سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به فعالیت های این اداره کل در ترویج و توسعه فرهنگ نماز افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان توانسته در این زمینه رتبه برتر را کسب کند.

 

وی با اشاره به طرح ۱۱۰ نمازخانه جاده ای (به نام حضرت علی علیه السلام) اظهار داشت: ساخت۴۰ مورد بر عهده سازمان راهداری بود که ۳۰ مورد سال گذشته به سرانجام رسید و ۱۵ مورد نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید, همچنین ۳۰ مورد دیگر نیز سازمان راهدای به عهده گرفته و یکی هم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در استان اجرا خوهد کرد.

 

لزوم اقدامات موثر برای ایجاد تردد ایمن در سطح جاده های استان

سردار حسن شجاعی نسب فرمانده انتظامی استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ظرفیت انسانی خوبی در تمامی سطوح در کنار هم تلاش می‌کنند تا بتوانند خدمات مناسبی را برای مردم انجام دهند، افزود: علی رغم همه‌ اقدامات خوبی که صورت گرفته است، اما با فقر تجهیزات و ابزار کنترل رانندگی در جاده‌ها مواجه هستیم.

 

فرمانده انتظامی استان گفت: امیدواریم با اقدامات موثر بتوانیم تردد ایمن را در سطح جاده‌های استان داشته باشیم.

 

وی افزود: گرچه ایمن سازی نقاط حادثه خیز مرتفع شده است اما ما همچنان در سطح استان نقاط حادثه خیز داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کسب رتبه برتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جشنواره شهید رجایی

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز ضمن تقدیر از مهندس جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: حجم کار و عملیات در حوزه راه روستایی و آسفالت حفاظتی بسیار زیاد است که این خدمات شایسته را همکاران ما در اداره‌کل راهداری انجام می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه خدمات راهداری از مهمترین خدمات زیربنایی در خراسان جنوبی است که تمام مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شود، بیان کرد: باید امنیت راه‌ها را با راهداری ایمن ایجاد کنیم چرا که غیر این صورت فعالیت‌های روزمره ما دچار اختلال خواهد شد.

 

عباس زاده با اشاره به وسعت و گستردگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مساحت کشور در خراسان جنوبی قرار دارد، نباید در زمینه راهداری اعتبارات براساس درصد جمعیت اختصاص یابد بلکه باید براساس وسعت و درصد تخریب راه‌ها توزیع شود.

 

وی بیان کرد: فاصله بین شهرستان‌ها و استان‌های هم مرز در خراسان جنوبی زیاد است که با توجه به این وسعت زیاد باید در زمینه تجهیزات و امکانات مختلف راهداری خودکفا باشیم، چرا که در مدیریت به موقع حوادث دریافت امکانات از سایر استان‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر پایش تصویری و هوشمند سازی راه‌های خراسان جنوبی با توجه به اینکه این استان محل تردد زائرین امام رضا(ع) است، گفت: باید استراحتگاه و پایش تصویری در راه‌های استان تقویب شود.

 

عباس‌زاده با ذکر این نکته که با توجه تردد زیاد ماشین آلات سنگین به خصوص ماشین آلات حمل مواد معدنی، جاده‌های خراسان جنوبی ایمنی لازم را ندارد، بیان کرد: باید در سازمان راهداری خراسان جنوبی توجه ویژه به موضوع راه‌های خراسان جنوبی شود.

 

وی تصریح کرد: در زمینه زیرساخت راه، ضعیف زیرساختی مزمن از گذشته داریم اما در ۲ سال گذشته اقدامات خوب و بی‌نظیری برای تقویت راه‌های استان صورت گرفته است‌.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جشنواره شهید رجایی خاطر نشان کرد: این اداره کل توانسته در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت رتبه برتر را کسب کند.

 

داره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نظارت موفقی بر مجتمع های خدماتی رفاهی داشته است

ناصر ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان این که همه ما باید جهادگر تبیین باشیم گفت: در اراِیه خدمات نظام و دولت به همه اقشار جامعه کوتاهی نکنیم.

 

وی همچنین بر اهمیت و برپایی نماز در ادارات تاکید کرد و افزود: نماز راه استقبال با خدا بوده و زمینه ساز مقاومت در برابر استکبار و کفار است.

 

ناصری در ادامه بیان داشت: مردم استان قدرشناس هستند و باید در محیط کاری به آنها ارج گذاریم و این موضوع را در نظر داشته باشیم که هرجا مردم از نظام فاصله بگیرند آن نظام نابود خواهد شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در زمینه اقامه نماز خوب ارزیابی کرد و گفت: در بحث گسترش و ترویج اقامه نماز با توجه به ساماندهی و نظارت مستمر بر مجتمع های خدماتی رفاهی و نمازخانه های بین راهی عملکردی موفق داشته است.

 

آمادگی ۲۵۰ راهدار در خراسان جنوبی برای کاهش آسیب های ناشی سیلاب و ترمیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به شروع طرح نگهداری زمستانی و تعامل بالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان و همچنین رفع موانع موجود آماده احتمالی در زمان نزولات جوی هوشمندسازی و پایش تصویری راه‌ها جزو ضرورت‌ها است.

 

جلال‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به شروع بارش‌های پاییزی در خراسان جنوبی ۲۵۰ راهدار در زمان بارش‌ها آمادگی دارند تا در صورت لزوم در زمان سیلاب سریعا نسبت به ترمیم و مسیرگشایی اقدام کنند، ادامه داد: در حال حاضر۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راهدارخانه‌ها و محل‌هایی که امکان سیلاب وجود دارد حضور داشته و آماده خدمت‌رسانی هستند.

 

 افزایش دوربین های نظارت تصویری به ۳۵ دستگاه

وی با اشاره به افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری خراسان جنوبی به ۳۵ دستگاه، گفت: ۱۸ دوربین نظارت تصویری به سامانه‌های استان اضافه و بروزرسانی می‌شود که شامل ۱۴ مورد تعویض وبروزرسانی و چهار دوربین جدید است.

 

وی با اشاره به اهمیت پایش تصویری محورهای استان خصوصا در ایام پرترافیک و هنگام بارندگی افزود: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده‌ای، سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را نیز رصد می‌کنند.

 

جلال زاده تصریح کرد: دوربین‌های جدید نظارت ‌تصویری در نقاط مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و نقاط پرحادثه نصب می‌شود.

آخرین مطالب