کدخبر: ٦۰۸٤۸
۲۹ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۱٤
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خوسف:

شهدا و مفاخر جزو قله‌های فرهنگی شهرستان خوسف هستند

شهدا و مفاخر جزو قله‌های فرهنگی شهرستان خوسف هستند
ابراهیمی گفت: قله‌های فرهنگی شهرستان خوسف و جود مفاخر و بزرگان و شهدایی والامقامی هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را برای ما به ارمغان گذاشتند و بایستی به آنان توجه و خصوصیات پدران و مادرانی که چنین شخصیت‌هایی را پرورش دادند، دیده شود.

به گزارش نسیم خاوران- حمید ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: تعبیر مقام معظم رهبری این است که فرهنگ مثل هوا برای ما ضرورت دارد چرا که فرهنگ در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... تاثیرگذار است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خوسف با بیان توجه ویژه دشمن در دهه اخیر به موضوعات فرهنگی و سبک زندگی مردم برای ضربه‌زدن و ایجاد خودباختگی فرهنگی در قشر نوجوان و جوان، ادامه داد: مجموعه بسیج شهرستان هم همپای سایر ادارات شهرستان حضور فعال و پررنگی در برنامه‌های هفته فرهنگی خوسف دارد.

 

وی ادامه داد: فرهنگ ابعاد مختلفی دارد که پرداختن به همه آنها نیاز است و حتما باید اولویت‌سنجی شود و موضوعات مختلف فرهنگی که در زندگی مرم تاثیرگذار است و از قدیدم الایام وجود داشته مانند فرهنگ کار و تلاش، ایثار و شهادت، قناعت و ... توجه شود.

 

ابراهیمی افزود: موضوعات فرهنگی پیوند ناگسستنی با مسائل دینی و مذهبی دارد که مردم ایران در طول تاریخ با آن عجین شدند و به شکلی فرهنگ آنان برخواسته از باورها دینی و اعتقادات مذهبی است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خوسف در ادامه گفت: نگاه جزیره‌ای و ناقص به فرهنگ ما را دچار اشتباهاتی می‌کند و برداشت مردم از مسائل فرهنگی با ضعف و قوت‌هایی همراه است لذا باید به عواملی که موجب شده فرهنگ این دیار رشد کند و قله‌های فرهنگی ما چه می‌تواند باشد را بشناسیم.

 

وی با بیان اینکه دراین شهرستان شخصیت‌های مانند ابن حسام خوسفی داریم که در بین مفاخر ادبی و هنری کم‌نظیر است، تأکید کرد: قله‌های فرهنگی شهرستان خوسف و جود مفاخر و بزرگان و شهدایی والامقامی هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را برای ما به ارمغان گذاشتند و بایستی به آنان توجه ویژه شود و خصوصیات پدران و مادرانی که چنین شخصیت‌هایی را پرورش دادند، دیده شود.

 

ابراهیمی تصریح کرد: پرورش انسان‌های بزرگ و مفاخر این دیار حتما پیش‌زمینه‌هایی داشته است که امروز باید به آن توجه شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خوسف با اشاره به اینکه در نقاط مختلف این شهرستان نمادهای مختلف فرهنگی داریم که باید به همه آنان توجه شود، گفت: یکی از نکات هم دیگر مشارکت دادن همه مردم به ویژه قشر جوان در برگزاری هفته فرهنگی خوسف است و هرچه این مشارکت را افزایش دهیم تاثیرات آن بیشتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه افراد موفقی در شهرستان خوسف داریم که هنوز در قید حیات هستند و باید توجه ویژه‌ای به آنان شود، عنوان کرد: هفته فرهنگی خوسف فرصت مناسبی برای تکریم این افراد موفق و دعوت از آنان در مدارس و مراسم‌ها برای انتقال تجربیاتشان به قشر جوانان است.

آخرین مطالب