کدخبر: ٦۰۸٤۳
۲۸ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور:

بنیاد علمی ابن حسام راه اندازی شود

بنیاد علمی ابن حسام راه اندازی شود
کلانتر با تاکید بر راه اندازی بنیاد علمی ابن حسام خوسفی گفت: برای تحقق این مهم، همه دستگاه های فرهنگی باید پای کار باشند.

به گزارش نسیم خاوران- علیرضا کلانتر مهرجردی امروز یک‌شنبه (۲۸ آبان) در جشنواره منطقه ای  علمی،  فرهنگی،  هنری و ادبی ابن حسام که همزمان با هفته فرهنگی خوسف در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب توجه و تاکید بر اقدامات فرهنگی دستگاه ها و برون داد جمعی نهادها و اثربخشی فعالیت های فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ابن حسام خوسفی طلیعه ای فرخنده و مبارک است، گفت: امروز عرصه، میدان حق و باطل، استکبار و ایمان است.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه اینکه یکی از سیاست های این‌نهاد، معرفی مفاخر و مشاهیر است، گفت: ابن حسام حافظ عمیق، وفادار به آئین و ذخیره فرهنگی ایران زمین است و نیاز است همه دستگاه های متولی به دور از نگاه بخشی به معرفی این سرمایه عظیم جامعه شیعه و اسلامی بپردازند.

 

وی به فاصله ۵۰۰ ساله این نسل با ابن حسام اشاره کرد و گفت: با جهان بینی از لایه های اشعار او می توان بهره جست و اندیشه اسلامی را با جریان نو رسته او بسط داد، برای راه اندازی بنیاد علمی ابن حسام باید همه دستگاه های فرهنگی، به این مهم بپردازند.

 

کلانتر مهرجردی با بیان اینکه معرفی ابن حسام حلقه های مهمی در سامان جمعی امروز و وضعیت فرهنگی ما است، گفت: بازآفرینی اسلامیت و ایرانیت دو طیف جدا از هم نیستند بلکه یک حقیقت کامل هستند.

 

وی افزود: کشور اگر رو به سوی پیشرفت دارد باید از کاربست هنر و رسانه به افق و سامان جمعی کمک بگیرد، قطعا در این راه او و کسانی چون او (ابن حسام) می توانند حلقه های مهمی در سامان جمعی جامعه امروزی باشد. 

 

ارسال ۳۲۲ اثر به جشنواره ابن‌حسام خوسفی 

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: تعداد ۳۲۲ اثر در زمینه‌های مختلف به جشنواره ابن‌حسام خوسفی ارسال شد که از نفرات برتر هر بخش، امروز تجلیل می‌شوند.


سید محمدحسین سیدکاشی افزود: جهاد دانشگاهی استان چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری ابن‌حسام خوسفی را با مشارکت فرمانداری خوسف، دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی و نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار کرده است. 


وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و کشف استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتقای اشعار شاعران، ایجاد حس دوستی و الفت بین شاعران و معرفی شخصیت ابن حسام به فرهنگ‌دوستان است.‌


رئیس جهاد انشگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جشنواره ابن حسام قابلیت تبدیل شدن به یک ظرفیت ملی را دارد و می‌توان با تلاش‌های بیشتر ابن‌حسام را به عنوان یک برند فرهنگی ملی معرفی کرد.


وی با بیان اینکه از ۸ نفر برگزیده و ۷ نفر شایسته تقدیر در این جشنواره تقدیر می‌شود، یادآور شد: سال آینده شاهد از برگزاری جشنواره از توس تا خوسف خواهیم بود.

آخرین مطالب