کدخبر: ٦۰۸٤۲
۲۸ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
امام جمعه خوسف:

مفاخر خوسف در کتب معرفی شوند

مفاخر خوسف در کتب معرفی شوند
حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه جشن ها و عزاداری های خوسف همه مبنا دارند، گفت: مفاخر خوسف باید در کتب معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم خاوران- حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی امروز(۲۸ آبان) در جشنواره منطقه ای علمی فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مقرر شد یک روز فرهنگی را برای خوسف معین کنیم. 

 

امام جمعه خوسف با اشاره به اینکه برترین ها و بهترین ها در هر گوشه از منطقه خوسف وجود دارد، افزود: مردد بودیم کدام یک از مفاخر را محور قرار دهیم، که در نهایت مقرر شد روز وفات شاعر برجسته آئینی یعنی ابن حسام را برای گرامیداشت هفته فرهنگی خوسف انتخاب کنیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه لایه های فرهنگی خوسف را اگر بررسی کنیم، در لایه اصلی و زیرین آن همه مفاخر ما دیده می شود، ادامه داد: لایه هایی که ابن حسام و باورهای راستین را شامل می شود، لایه بعدی ارزش های مبنایی است و اینکه مردم چگونه در کنار آرامگاه حضور یابند همه مبنایی است.

 

وی با بیان اینکه جشن ها و عزاداری های خوسف همه مبنا دارند، گفت: برای معرفی مفاخر کتاب های چند جلدی باید تهیه شود، در هفته فرهنگی تصمیم برای معرفی داشته های فرهنگی خوسف را گرفتیم.

 

امام جمعه خوسف افزود: ما به حد مطلوب نرسیدیم اما قدم هایی را برداشته ایم تا نواقص را رفع کنیم لذا از پیشنهادها برای معرفی فرهنگ ها، آداب و رسوم و معرفی مفاخر خوسف استقبال می کنیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر اینکه رشد دکتر شکوهی ها در بستر معرفت ها بوده است و باید معرفی شوند، خاطرنشان کرد: "خوسف" شهرستان زبان و ادبیات فارسی است و باید به این عنصر و استعدادها توجه کرد.


وی با بیان اینکه هویت ایرانی و زبان فارسی از مولفه های فارسی و ایران است که در خوسف موج می زند، گفت: جا دارد در کنار معرفی بزرگان و مفاخری همچون راشد محصل، خاندان عبادی، ابن حسام ها و ناقوس ها؛ فرزندان ابن حسام و بزرگان ماژانی معرفی شوند.

آخرین مطالب