کدخبر: ٦۰۸۳۷
۲۸ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:٤٦
فرماندار خوسف:

ناقوس، شاعری عارف مسلک و اهل دل بود

ناقوس، شاعری عارف مسلک و اهل دل بود
حسینی گفت: استاد غلامحسین یوسفی معروف به ناقوس، شاعری عارف مسلک و اهل دل و مردم دار بود و باید یاد و خاطر این میراث داران فرهنگی را گرامی بداریم.

به گزارش نسیم خاوران- سیدعلی حسینی-شامگاه(۲۷ آبان) در مراسم شب شعر و گرامیداشت تلاش علمی و ادبی دکتر محمدرضا راشد محصل و استاد غلامحسین یوسفی که همزمان با هفته فرهنگی خوسف برگزار شد، اظهار داشت: اولین هفته خوسف از ۲۳ آبان آغاز شده و ۲۸ آبان به اتمام می رسد.

 

فرمانداررخوسف در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی ظرفیت ها و میراث فرهنگی، مفاخر و بزرگان بسیاری دارد که قبل از اشاره به معادن و زیرساخت های آن، آن چیزی که مهم تر از همه می تواند نمود بیشتری داشته باشد میراث فرهنگی آن است که در گذشته نتوانستیم به خوبی نشان دهیم.

 

وی ادامه داد: این موضوع شامل شهرستان خوسف هم است و سعی کردیم طی هفته فرهنگی امسال برخی از مراسمات را برای بزرگداشت مفاخر و میراث داران فرهنگ این شهرستان برگزار کنیم.

 

حسینی با اشاره به اینکه امشب هم این مراسم برای بزرگداشت استاد ناقوس و راشد محصل برگزار شده است، افزود: استاد غلامحسین یوسفی یا همان ناقوس چند ویژگی خاص داشتند و شاعری عارف مسلک و اهل دل بودند و در بین مردم حضور داشتند.

 

وی عنوان کرد: مردم داری باعث شده بود استاد ناقوس در شهرستان خوسف و این آستان محبوب باشد.

 

گفتنی است؛ در راستای اجرای هفته فرهنگی شهرستان خوسف، برنامه های مختلفی از جمله افتتاح نمایشگاه هفته فرهنگی، اولین جشنواره مله، بزرگداشت دکتر شکوهی و غیره برگزار شده است.

آخرین مطالب