کدخبر: ٦۰۸۳٦
۲۷ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:٤٤
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد:

تربیت مهمترین عامل هدایت بشر

تربیت مهمترین عامل هدایت بشر
موسوی نژاد گفت: مهم ترین نقش در هدایت بشر را تربیت بر عهده دارد و اگر تربیت مبتنی بر فطرت انسان باشد به اوج می رسد و با طبیعت انسان هم سو باشد کمک می کند که بتواند پله های کمال را طی کند.

به گزارش نسیم خاوران و به نقل از خبرگزاری شبستان، سیدعلیرضا موسوی نژاد امروز (۲۷ آبان) در مراسم نکوداشت پدر تعلیم و تربیت ایران، استاد غلامحسین شکوهی اظهار داشت: اگر قرآن کریم از علم به عنوان سلطان یاد می کند و همیشه انبیا و علما تمجید می شدند به این دلیل است که مهم ترین نقش را در بحث هدایت و راهبری جامعه به عهده‌ دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: اولین معلم در این مسیر به بیان استاد شکوهی، مادر است و ایشان در بحث زندگی خودش به این موضوع اشاره کرده است که مادرم قرآن را به من آموخت و فهمیدم که معلمی به سواد کتابت نیست و تربیت فراتر از این جایگاه است.

 

وی در ادامه گفت: مهم ترین نقش در هدایت بشر را تربیت بر عهده دارد و اگر تربیت مبتنی بر فطرت انسان باشد به اوج می رسد و با طبیعت انسان هم سو باشد کمک می کند که بتواند پله های کمال را طی کند اما اگر در مخالفت باشد موفق نخواهد شد.

 

موسوی نژاد با بیان اینکه عواملی شتاب دهنده در تحقق این نوع تربیت تاثیر می گذارند، افزود: این عوامل و یکی از مصداق های عینی که دکتر شکوهی از آن یاد می کند، توجه به استعدادها و تلاش برای شکوفایی آن است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: کسی که در عرصه تعلیم و تربیت کار می کند یک رفتار نادرست ممکن است به جایی برسیم که مصداق بای ذنب قتلت، شویم.

 

وی در پایان گفت: افتخار است که در مکانی هستیم که از این عرصه شخصیتی سر در آورده که اولین وزیر آموزش و پروش نظام جمهوری اسلامی می شود و امیدواریم خداوند کمک کند تا بتوانیم در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی قدم برداریم.

آخرین مطالب