کدخبر: ٦۰۸۳۳
۲۷ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
فرماندار خوسف اعلام کرد:

دکتر شکوهی، نخبه فرهنگی و چهره ماندگار تعلیم و تربیت

دکتر شکوهی، نخبه فرهنگی و چهره ماندگار تعلیم و تربیت
حسینی با بیان اینکه دکتر شکوهی، نخبه فرهنگی و چهره ماندگار تعلیم و تربیت است، گفت: ایشان به باورها و سنت ها و میراث فرهنگی هر منطقه اعتقاد داشتند و همه کوشش ها ریشه در باورهای دینی و ملی ما دارد و سبب شد تا دکتر شکوهی پایبند به این منطقه باشد.

به گزارش نسیم خاوران- سیدعلی حسینی امروز (۲۷ آبان) در مراسم نکوداشت پدر تعلیم و تربیت ایران، استاد غلامحسین شکوهی اظهار داشت: خوسف، سرزمین گره خورده به نام شعر، ادب و ارادت به صاحبان کرم و کرامت، اهل بیت علیهم السلام است.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: خوسف شهری به بلندای تاریخ تعلیم و تربیت، فرهنگ و اصالت است و به مهمان نوازی شهرت دارد و مردمانی قانع و سخت کوش در این سرزمین زندگی می کنند و خوسف دیار عالمان معلم و استادان متعلم است.

 

وی با بیان اینکه دکتر غلامحسین شکوهی نخبه فرهنگی و چهره ماندگار تعلیم و تربیت است، افزود: قلم هایش پر تیراژ و نفسش مسیحایی بود که شاگردان به دور حلقه معرفت و تعلیم و تربیت جمع کرد و تا پایان عمرش از یادگرفتن، فاصله نگرفت.

 

حسینی بیان کرد: چه بهتر از این که در شهرستان خوسف، پدر تعلیم و تربیت متولد شود و چند ویژگی دکتر شکوهی داشتند و یک ویژگی نخبه بودن ایشان است و هنوز کتاب مبانی، اصول آموزش و پرورش جز منابع مهم دانشگاه ها است نشان می دهد که ایشان هنوز برای تعلیم و تربیت کشور حرف برای گفتن دارد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه اعتقاد به آموزه های دینی و اسلامی بخشی از شخصیت خود ساخته و فرهیخته این شخصیت بزرگ است، افزود: نمونه ای از بیانات ایشان و اشاره به تشرف به محضر امام رضا علیه اسلام در سال ۱۳۲۴ و در اولین زیارت امام هشتم است که در این تشرف با اعتقاد بر اینکه هر کس برای اولین به خدمت امام تشرف یابد هرچه بخواهد آقا عنایت می کند، ایشان در اولین دیدار عرض می کند یا امام رضا علیه السلام از خدایت بخواه توفیق تحصیل علم با عمل را به من بدهد و به حق هم با اجابت این دعا ایشان توانست در طول عمر خود اندیشه های تربیتی را به عمل تربیتی تبدیل کند.

 

وی با اشاره به تاکید دکتر شکوهی که برای نتیجه دادن کوشش های تربیتی خود باید به گذشته خود بیندیشیم و فرهنگ خود را بشناسیم، گفت: ایشان به باورها و سنت ها و میراث فرهنگی هر منطقه اعتقاد داشتند و همه کوشش ها ریشه در باورهای دینی و ملی ما دارد و سبب شد تا دکتر شکوهی پایبند به این منطقه باشد.

 

محمدحسین خسروی عیلکی-مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف- نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرستان خوسف علاوه بر داشتن معادن بسیار، مفتخر به وجود بزرگان و مفاخر بسیاری است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف ادامه داد: خودباوری و هویت و اصالت را در بین دانش آموزان این منطقه افزایش خواهیم داد تا در جای پای دکتر شکوهی ها قدم بگذارند و افتخارآفرین شوند.

 

وی در پایان بیان کرد: ما دانش آموزان امروزی را باور داریم و هیچ چیز از دکتر شکوهی ها کم ندارند و می توانند به این مقام دست یابند و به توانمندی های خود پی ببرند و وضعیت ایشان در گدشته را با وضعیت امروز خود مقایسه کنند.

آخرین مطالب