کدخبر: ٦۰۸۲۱
۲۲ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۲۵
فرماندار شهرستان خوسف خبر داد:

برگزاری یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف با محوریت شهدای عبادی

برگزاری یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف با محوریت شهدای عبادی
فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه یادآوری رشادت های شهدا و دلاورمردی های آنان در صدر برنامه های شهرستان در هفته فرهنگی است ، برگزاری یادواره شهدای عبادی و ۱۰۵ شهید شهرستان را یکی از برنامه ای شاخص و مهم هفته فرهنگی شهرستان برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- سید علی حسینی هدف از برگزاری این هفته را جان دوباره بخشیدن به داشته های  معنوی و گرامیداشت این دلاور مردان دانست.

وی پیرو این بحث افزود : خاندان معزز عبادی از مفاخر دینی ، علمی و فرهنگی هستند که به واقع در این عرصه و به ویژه خراسان جنوبی خوش درخشیده و در فضیلت و ترویج فرهنگ اسلامی سرآمد شده اند.

 وی با اشاره به آیت ا...سید احمد عبادی  عالم شهر خوسف افزود : ایشان از شاگردان عظام سید حسین بروجردی ، امام خمینی (ره) آیت ا... گلپایگانی موسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا سلام ا...علیها  خوسف بوده اند که که در لسان رهبری به عنوان روحانی و مجاهد و ابو شهید از ایشان یاد شده است.

 فرماندار خوسف گفت : شهید سیدعبدالکریم عبادی فرزند آیت ا...سید احمد عبادی روحانی و مبارزی فعال بود که درجنگ تحمیلی و دفاع از میهن اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حسینی با اشاره به نقش آیت الله سید مهدی عبادی در صحنه های مختلف انقلاب ادامه داد : ایشان نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه زاهدان، نماینده مجلس خبرگان رهبری در سه دوره و امام جمعه مشهد مقدس بود که دو فرزند ایشان سید محسن عبادی و سید محمد علی عبادی در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمدند.

 وی از آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده کنونی ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به عنوان دیگر شخصیت فاخر این خاندان یاد کرد .

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف در پایان تاکید کرد :  یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف با محوریت شهدای عبادی ، فرصتی برای تفکر و تعمق در سیره زندگی اسلامی و ترویج راه شهداشت.

گفتنی است : یادواره شهدای عبادی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع خوسف برگزار می گردد.

آخرین مطالب