کدخبر: ٦۰۸۰۹
۲٤ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۳۳
فردا؛

نمایشگاه هفته فرهنگی در خوسف افتتاح می شود

نمایشگاه هفته فرهنگی در خوسف افتتاح می شود
فرماندار خوسف از برپایی نمایشگاه هفته فرهنگی در خوسف به مناسبت هفته فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- سیدعلی حسینی-فرماندار خوسف- امروز (۲۴ آبان) در برنامه پرسمان شبکه خاوران اظهار داشت: ظرفیت اصلی این شهرستان دیده نشده است و حوزه رسانه و مسئولان‌ آنچنان که باید در این حوزه ورود پیدا نکردند.

 

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی با این نیت است که ما بتوانیم یک حرکت داشته باشیم که منجر به یک توسعه همه جانبه شود، افزود: نگاه ما این است که هفته فرهنگی به صورت مردمی برگزار شود و همه مردم از همه اقشار به خصوص مردم خوسف در این مراسمات شرکت کنند؛ فرصت حضور مردم خراسان جنوبی را فراهم کرده ایم و شرایط بگونه ای است که از هر مهمانی که وارد خوسف بشود می تواند از مکان های دیدنی این شهرستان بازدید کند.

 

فرماندار خوسف درخصوص جشنواره از خوسف تا توس گفت: طرح توجیهی این موضوع با پیگیری های فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آماده شده و خدمت وزیر ارشاد ارسال شده است.

 

حسینی با بیان اینکه شهرستان خوسف میزبان همایش منطقه ای ابن حسام طی هفته فرهنگی خواهد بود، افزود: این همایش به صورت مشترک با جهاد دانشگاهی و نهاد کتابخانه های استان و فرمانداری و مجموعه دستگاه اجرایی شهرستان برای اولین بار برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: مهمانان این همایش از فرهیختگان، اهالی شعر و ادب و هنر خواهند بود و استاد علیرضا غزه هم مهمان ویژه ی این همایش هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی خوسف از روز گذشته آغاز شده است، ادامه داد: در اولین روز یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف با محوریت شهدای عبادی برگزار شد.

 

حسینی در ادامه بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره ملّه را در دستور کار داریم با این هدف که بتوانیم شهر خوسف را به عنوان شهر جهانی ملّه معرفی کنیم.

 

 فرماندار خوسف ادامه داد: گرامیداشت استاد شکوهی و رونمایی از پلاک ثبتی منزل دکتر شکوهی، برگزاری شب شعر با هدف گرامیداشت مقام استاد ناقوس و استاد راشد محصل را در دستور کار داریم و ۲۸ آبان اختتامیه این هفته تحت عنوان همایش ابن حسام برگزار خواهد شد.

 

وی در مورد نمایشگاه فرهنگی گفت: این نمایشگاه پوستر، با هدف نمایش ظرفیت های شهرستان خوسف با حضور هنرمندان و گوهرتراشان افتتاح خواهد شد.

 

حسینی درخصوص حوزه سنگ های قیمتی منطقه شهرستان خوسف عنوان کرد: روستای خور ظرفیت بزرگی در این زمینه برای شهرستان خوسف است اما آن‌چنان که باید معرفی نشده است.

 

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه خاک این شهرستان زرخیز است، یادآور شد: در هفته گذشته اولین مجتمع صنایع دستی مشارکتی را در روستای خور کلنگ زنی کردیم و برخی از این طرفیت ها تا زمانی که نمودی پیدا نکند دیده نمی شود و ورود دستگاه ها به این حوزه می تواند ظرفیت های مغفول آن را رفع کند.

آخرین مطالب