کدخبر: ٦۰۸۰۸
۲٤ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۸:۵۱
فرمانده انتظامی خوسف تاکید کرد:

لزوم استفاده از فرصت هفته فرهنگی خوسف برای معرفی مفاخر خوسف به نسل جوان

لزوم استفاده از فرصت هفته فرهنگی خوسف برای معرفی مفاخر خوسف به نسل جوان
سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه اگر جوان امروزی دچار بحران هویت است کم کاری ما در معرفی مناسب مفاخر علمی را می‌رساند،اظهار امیدواری کرد: برگزاری هفته فرهنگی خوسف بتواند به معرفی این سرمایه های ارزشمند کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از خبرگزاری شبستان، سرهنگ محمدحسن اکبری-فرمانده انتظامی شهرستان خوسف- امروز (۲۴ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته فرهنگی، نماد هویت و فرهنگ شهرستان خوسف است که در واقع مراجعه آحاد جامعه به اصالت های تاریخی این شهر کهن است.

 

وی ادامه داد: شهری که میراث دار علم و ادب و ایمان است و مفاخر علمی، شاعران و دانشمندان ارزشمندی در ادوار مختلف در آن زندگی کرده اند که وجه تسمیه همه آنان‌ ساده زیستی، قناعت، طبع بلند و البته پرهیزگاری و توجه به ذات خداوند بی همتا بوده است و بی تاثیر از الاف و الوف دنیایی به زهد و تقوا و پاکدامنی و مناعت طبع پرداخته اند.

 

سرهنگ اکبری در ادامه گفت: این مفاخر و دانشمندان و بزرگان، الگوهای بسیار خوبی برای جوانان، نوجوانان و فرهیختگان جامعه هستند و از مهم‌ترین و شاخص‌ترین این افراد می توان به ابن حسام خوسفی شاعر بلند مقدار، پدر علم تعلیم و تربیت دکتر شکوهی، راشد محصل حضرات آیات عبادی اشاره کرد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف درخصوص مهمترین مطالبه فرهنگی عنوان کرد: اخلاق مداری و احترام به آرمان‌های اسلامی و انسانی و در راس آن رحمت و مهربانی نسبت به هم نوع که به نظرم اسم رمز و برتری اسلام بر دیگر ادیان الهی است، جای خالی آن در دنیای امروز به شدت احساس می‌شود.

 

وی ادامه داد: توجه به سیره شهدا به عنوان فرهنگ عمومی که توصیه مقام معظم رهبری است نیز دیگر نیاز جامعه امروز محسوب می شود و اگر جوان امروزی دچار بحران هویت است کم کاری ما در معرفی مناسب مفاخر علمی را می‌رساند.

 

سرهنگ اکبری در پایان عنوان کرد: امیدوارم برگزاری روز و هفته فرهنگی خوسف بتواند به معرفی این سرمایه های ارزشمند کمک کند.

آخرین مطالب