کدخبر: ٦۰۸۰٦
۲۰ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
فرماندار خوسف:

اداره ثبت اسناد در خوسف راه اندازی می شود

اداره ثبت اسناد در خوسف راه اندازی می شود
حسینی از پیگیری برای تأمین مکان برای راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در خوسف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علی حسینی- فرماندار خوسف در جمع اصحاب رسانه به داشته های غنی شهرستان خوسف اعم از مفاخر، معدن، گلخانه و.... اشاره کرد و با بیان اینکه جلگه ماژان از مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی است، ابراز امیدواری کرد: شهرک گلخانه ای ماژان به عنوان بزرگترین شهرک استان به زودی راه اندازی شود.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه ایده راه اندازی شهرک گلخانه ای با وجود ظرفیت های کشاورزی های موجود، مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت، افزود: با پیگیری های صورت گرفته بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای برق رسانی به شهرک اختصاص یافته است.

 

حسینی با اشاره به این مهم که بیش از ۹۳ درصد آب استحصالی استان در بحث کشاورزی مصرف می شود، گفت: با وجود کاهش نزولات جوی و خشکسالی های چندساله باید برای جلوگیری از به حاشیه رفتن کشاورزی چاره اندیشی کرد.

 

وی تعداد بهره برداردان بخش کشاورزی شهرستان را پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در خوسف ۹۳۰ منبع آبی شامل چاه، چشمه و قنات وجود دارد و این شهرستان، در بحث گل نرگس با تولید ۲۰ میلیون شاخه گل، مقام پنجم را به خود اختصاص داده است.

 

فرماندار شهرستان خوسف افزود: در زمینه تولید عناب هم با ۹ هزار و ۵۰۰ بهره بردار و هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول تولید عناب را در کشور و دنیا داریم.

 

حسینی به ظرفیت شهرستان در زمینه صنعت و معدن اشار کرد و گفت: شهرک شهید رحمانی خوسف بزرگترین شهرک صنعتی استان و اولین شهرک سرمایه گذاری خارجی است.

 

به گفته وی در دولت سیزدهم زیرساخت های مورد نیاز شهرک شامل روشنایی، جدول گذاری، تأمین فیبر نوری و... راه اندازی شد و برای ادامه کار نیاز به راه اندازی پست ۱۳۲ کیلوواتی برق  است که این مهم مصوب شده  اما دورنمای آن برای سال آینده است و اجرای آن در جذب سرمایه گذار مؤثر است.

 

فرماندار خوسف در ادامه به پساب فاضلاب اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای این مهم گرفتار ساختارها بود، گفت: ۲۵۰ لیتر از پساب فاضلاب برای بیرجند و خوسف اختصاص یافت که اجرای آن اتفاقات خوبی را در حوزه صنعت و معدن رقم می زند.

 

حسینی به وجود رگه هایی از طلا و مس در منابع معدنی شهرستان اشاره کرد و از کلنگ زنی پروژه کنستانتره مس در کنار طلای شادان در آینده نزدیک با همکاری مجموعه خوارزمی و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

 

وی با اشاره به این مهم که خور روستایی ثبت شده در زمینه سنگ های تزئینی است، گفت: با حضور معاون امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان، اولین مجتمع صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در خور کلنگ زنی شد که در این مجتمع ۲۰ واحد کارگاه تولیدی، ۸ فروشگاه، رستوران، پارک و... تعبیه شده است.

 

وی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم به اتمام گازرسانی، انجام نهضت آسفالت و... اشاره کرد و گفت: بیمارستان خوسف بعد از ۱۱ سال با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان که ۴۶ درصد این رقم در یک سال گذشته به این پروژه اختصاص یافت، رونق گرفت و بخش اورژانس بیمارستان راه اندازی شد.

 

حسینی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ورود تجهیزات بیمارستان به استان، نیروی مورد نیاز بیمارستان از طریق آزمون استخدامی (۴۶ نفر) و ۱۴ نفر از داخل استان تأمین شود.

 

وی احداث استخر را هم از پروژه های برزمین مانده اعلام کرد و با بیان اینکه این پروژه از ۱۱ سال گذشته آغاز شده است، یادآورشد: امسال با ورود استاندار، بنیاد علوی و تخصیص اعتبار اجرای این پروزه تسریع یافته است.

 

فرماندار خوسف به نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم، اشاره کرد و خاطرنشان کرد حدود یکصد هکتار زمین با هدف سرریز شدن جمعیت بیرجند به خوسف به شهر ملحق شده است و برای متقاضیان زمین ۲۰۰ متری برای ساخت مسکن ویلایی در نظر گرفته شده است.

 

حسینی از پیگیری برای تأمین مکان برای راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در خوسف خبر داد.  

 

 

آخرین مطالب