کدخبر: ٦۰۸۰۵
۲٤ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۵۸

یادواره 105 شهید خوسف با محوریت شهیدان عبادی برگزار شد

یادواره 105 شهید خوسف با محوریت شهیدان عبادی برگزار شد
یادواره 105 شهید شهرستان خوسف با محوریت شهیدان عبادی همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان و با حضور مسئولان فرماندار، مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی و جمعی از خانواده معظم شهدا و مردم در مسجد جامع برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران- حجت الاسلام حامد مقری شامگاه (۲۳ آبان) در یادواره شهدای عبادی و ۱۰۵ شهید شهرستان در مسجد جامع شهر خوسف اظهار داشت: فرهنگ مجموعه ای از دانش ها، هنرها، باورها، آداب و رسوم اجتماعی است.

 

امام جمعه موقت خوسف بیان کرد: یک کشور ممکن است تجهیزات نظامی زیادی برای حفاظت از هستی و منافع خودش داشته باشد اما اگر یک فرهنگ پشت آن نباشد این تجهیزات کارایی نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در بحث اقتصادی هم باید فرهنگ هایی وجود داشته باشد که سبب شکوفایی آن شود و اگر هر کدام از این فرهنگ گرفته شاهد سقوط آن خواهیم بود.

 

حجت الاسلام مقری با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ رابطه متقابل دارند، گفت: اقتصاد روی فرهنگ و فرهنگ روی اقتصاد تاثیر می گذارد و یک سری از فرهنگ ها از جمله فرهنگ قناعت بر اقتصاد تاثیرگذار است که متاسفانه در کشور ما در حال کمرنگ شدن است. 

 

وی ادامه داد: فرهنگ کار و تلاش، فرهنگ ساده زیستی، فرهنگ صرفه جویی و ... بر اقتصاد اثر می گذارد و مسئله فرهنگ مسئله ای است که فقط از طریق آموزش منتقل می شود.

 

امام جمعه موقت خوسف عنوان داشت: اثری که یک عالم در جامعه می گذارد بیشتر از اثری است که یک شهید می گذارد و دلیلش در همین موضوع آموزش فرهنگ نهفته است و عالم باعث رساندن این فرهنگ شهادت به نسل های مختلف می شود. 

 

حجت الاسلام مقری در خصوص خاندان عبادی گفت: آیت الله سیداحمد عبادی یک انسان از خود گذشته و وظیفه مدار و شاگرد درس خارج امام راحل بودند که احساس وظیفه کردند و به خوسف آمدند و به عنوان یک عالم برای بحث فرهنگ در این شهرستان ساکن شدند.

 

وی ادامه داد: حاج آقا سیدمهدی عبادی هم این ازخودگذشتگی وجود دارد و در ابتدای انقلاب امامت جمعه زاهدان را به خاطر دغدغه فرهنگی که داشتند قبول کردند و در خوسف بنای جلسات فاطمیه را ایشان گذاشتند.

 

امام جمعه موقت خوسف بیان کرد: یکی از راه های انتقال فرهنگ بحث آموزش عملی است و امیدواریم مسئولان به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

آخرین مطالب