کدخبر: ٦۰۷۹۹
۱۹ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۰۸:۰۹
فرماندار بیرجند خبر داد:

نتایج ثبت نام کاندیدهای مجلس در دور روز آینده به آن ها اعلام می شود

نتایج ثبت نام کاندیدهای مجلس در دور روز آینده به آن ها اعلام می شود
فرماندار بیرجند با بیان این خبر توضیح داد:191 نفر از حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان برای نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند که از بین آن ها به تشخیص مبادی پنج گانه، 98 نفر تایید اولیه را از سامانه وزارت کشور دریافت کرده اند و در روزهای نوزده و بیست آبان نتایج کلی به شکل محرمانه به آن ها اعلام می شود.

فرماندار بیرجند در گفتگو با خبرنگار نسیم خاوران توضیح داد:191 نفر از حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان برای نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند که از بین آن ها به تشخیص مبادی پنج گانه، 98 نفر تایید اولیه را از سامانه وزارت کشور دریافت کرده اند و در روزهای 19 و 20 آبان نتایج کلی به شکل محرمانه به آن ها اعلام می شود.

 

« فاضلی فرد» افزود: براساس قانون تایید، رد یا احراز نشدن صلاحیت این 98 نفر به آنها اعلام می شود پس از آن متقاضیان دو روز برای اعلام شکایت خود به فرمانداری مهلت دارند. هیئت اجرایی نیز، چهار روز فرصت دارد تا به صورت مکتوب و مستند به اعتراض آنها پاسخ دهد در صورتی که از پاسخ متقاعد نشدند به هیئت نظارت شورای نگهبان شکایت می کنند و در این مرحله 50 روز مهلت برای جوابگویی به آن ها وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: بررسی ها براساس استعلاماتی است که از مبادی پنج گانه وزارت کشور، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، اطلاعات و ثبت احوال انجام شده و نتایج به صورت محرمانه از ظرف وزارت کشور، به فرمانداری ها اعلام شده و مستندات در هیئت های اجرایی بررسی شده است.

 

فرماندار بیرجند گفت: امسال دو انتخابات مهم شامل دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در روز 11 اسفند برگزار می شود . حوزه انتخابی بیرجند شامل شهرستان های بیرجند ، خوسف و درمیان یک نماینده در مجلس دارد و بیرجند مرکز حوزه انتخابات است.

وی اضافه کرد: همه مقدمات مورد نیاز برای انتخابات فراهم شده و با تدبیر دولت و تصویب مجلس، برنامه پیش ثبت نام انجام و صحت سنجی مدارکی که باید بارگذاری می شد انجام شده است.

 

 

آخرین مطالب