کدخبر: ٦۰۷۸۷
۱۲ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۲۱:٤٤
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اعتبار مورد نیاز مراکز فرهنگی و هنری خراسان جنوبی تامین می شود

اعتبار مورد نیاز مراکز فرهنگی و هنری خراسان جنوبی تامین می شود
اسماعیلی گفت: برای همه مراکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی که نیاز به تجهیز دارند اعتباری در نظر گرفته خواهد شد و این اعتبارات را با فوریت و اولویت تخصیص خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز (۱۲ آبان) در جلسه دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و مسجد خراسان جنوبی اظهار داشت: در دولت سیزدهم طی دو سال اخیر شعار اصلی عدالت فرهنگی بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کارهای مهمی در بخش های گوناگون انجام شده است و معتقد هستیم که طی سال های گذشته حوزه فرهنگ و هنر بخش اعتبارات آن بسیار ناچیز دیده شده بود و جایگاه والای فرهنگ و هنر نیز نادیده گرفته شده بود و پیامدش مشکلاتی است که امروز در بخش های مختلف داریم.

 

وی با بیان اینکه سیاست راهبردی دولت سیزدهم، خارج شدن از تصدی گری در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: این خارج شدن از حوزه تصدی گری به این معنا است که در حوزه نظارت، حمایت و تسهیل گری قرار بگیرد و هم تنطیم گر و هم حامی باشد و هم مشکلات را حل کند.

 

اسماعیلی در ادامه گفت: حلقه های میانی کار فرهنگ و مدیریت فرهنگ و اجرای آن را بر عهده داشته باشند، حلقه های میانی همین مجموعه هایی است که شما اداره می کنید و انجمن ها، موسسات، جبهه فرهنگی بخش های مردمی هستند که با انگیزه وارد فعالیت های فرهنگی و هنری شده اند. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و هنری یک بخش ممتاز در حوزه فعالیت های دینی است و باید نخبگان و دغدغه مندان این مسئولیت را بر عهده داشته باشند و نگاه شما ناظر بر حل مسائل عمومی و دغدغه های فرهنگی بود.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲ دسته کار انجام خواهد شد، افزود: یک دسته مربوط به کارهای سخت افزاری و زیرساخت های مورد نیاز استان است و طی دو هفته آینده بحث اجرای همه مراکز و مجموعه های فرهنگی و هنری استان را به اطلاع خواهیم رساند.

 

اسماعیلی بیان کرد: بحث حمایت از تولید محتوا و انجمن ها بسیار مهم است و یک کار بسیار کلیدی را در استان ها برای حمایت از فعالیت های فرهنگی شروع کرده ایم و برای اینکه یک کار از ابتدا در جای خود قرار گیرد به همین منظور از دولت جدا کردیم و گام اول در انجمن های سینمای جوان بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: برای انجمن های نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره به صورت سرانه در هر استان به صورت متوسط یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بنا داریم شعار عدالت فرهنگی را در عمل نشان دهیم و این کار بزرگی است و برای انجمن های ادبی نیز این موضوع را پیش خواهیم برد و بنای پول پاشی را نداریم.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه سال گذشته دشمن به دنبال این بود تا چراغ فضای فرهنگ و هنر کشور را خاموش کند، افزود: دشمن جعل خبر می کند تا اخباری همچون تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای هنرمندان دیده نشود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فیلم اول امروز در سینماهای کشور ۲۷۱ میلیارد تومان فروخته در صورتی که قبل از این فیلم اول ۷۷ میلیارد تومان فروش داشته بود و اکنون فیلم دوم هم رکورد ۸۰ میلیارد تومان را زده است و این برای اقتصاد فرهنگ و هنر می چرخد. 

 

وی با بیان اینکه امروز پررونق ترین دوره فرهنگ و هنر در کشور رقم خورده است، گفت: موظف هستیم از شرع و قانون در حوزه فرهنگ و هنر حمایت کنیم و حرف درگوشی نداریم و قانون عفاف و حجاب را اجرا می کنیم و از مرزهای اخلاقی در جامعه ایرانی اسلامی حمایت خواهیم کرد و این به معنای محدودیت نیست.

 

اسماعیلی عنوان داشت: جنس اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر از همین مردم و جامعه است که در پیاده روی اربعین حسینی حضور می یابند و کسانی نباید نماینده جامعه هنری شوند که فکر خود را به دشمن اجاره داده اند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام جشنواره ها را منطقه ای کرده ایم، افزود: به هنرمندان اصیلی همچون شما خدمت خواهیم کرد و هیچی منتی نداریم و افتخار می کنیم و گام های بلندی برداشته خواهد شد و عقب ماندگی های بسیاری داریم که جبران خواهد شد.

 

وی در پایان بیان کرد: برای همه مراکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی که نیاز به تجهیز دارند اعتباری در نظر گرفته خواهد شد و این اعتبارات را با فوریت و اولویت تخصیص خواهیم داد و در خصوص بحث هنرستان نیز جهت تجهیز کارگاه ها اقدام خواهیم کرد.

آخرین مطالب