کدخبر: ٦۰۷۸٤
۱۲ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:٤۳
استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

۳۲ درصد چارت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بلاتصدی

۳۲ درصد چارت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بلاتصدی
قناعت بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: در خصوص جذب منابع انسانی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی وضعیت مناسبی نداریم و ۳۲ درصد چارت سازمانی آن خالی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، جواد قناعت امروز ظهر (۱۲ آبان) در جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، گفت: استان خراسان جنوبی بسیار خاص، علمی، متدین و مردم ولاییی و ارزشی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود علما و مفاخر و مشاهیر بزرگ و شهدای شاخص در این استان، افزود: خراسان جنوبی علاوه بر آثار ثبت ملی فراوان، ۹ اثر ثبت جهانی در شش گروه دارد که اینها و مساجد تاریخی همه غنای فرهنگی این استان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌ها از جمله استان‌های کم‌برخوردار است اما در مسایل و اعتقادات دینی از استان‌های برخوردار هستیم ادامه داد: این استان در بازسازی عتبات عالیات از استان‌های جلودار و رتبه‌های اول کشور را دارد.

قناعت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی همواره رتبه‌های برتر را داشته است، بیان کرد: در زمینه درصد مشارکت انتخابات این استان همواره در رتبه اول یا دوم کشور بوده است.

استاندار متذکر شد: در خصوص جذب منابع انسانی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی وضعیت مناسبی نداریم که زیبنده این استان فرهیخته نیست و ۳۲ درصد چارت سازمانی آن خالی است.

وی به اشاره اینکه تالار شهر از پروژه‌های فرهنگی و هنری نیمه‌تمام این استان است، ادامه داد: امید است در دولت سیزدهم تامین اعتبار شود تا این پروژه مهم به سرانجام برسد.

قناعت خاطر نشان کرد: ۱۴ روستا در سطح کشور در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب برتر شده‌اند که دو روستا متعلق به خراسان جنوبی است.

استاندار در ادامه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در بین ۳۱ استان کشور موفق شد رتبه دوم عملکرد در شاخص‌های عمومی و اختصاصی را کسب کند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اعتباری و زیرساختی در استان، عنوان کرد: مجوز هنرستان هنرهای زیبای پسران و احداث ساختمان برای دختران و پسران را درخواست همکاری داریم.

پایان خبر/

آخرین مطالب