کدخبر: ٦۰۷۸۲
۱۲ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۳۸
فرماندار ویژه طبس مطرح کرد:

لزوم تامین اعتبار برای تکمیل ۲ کتابخانه روستایی طبس

لزوم تامین اعتبار برای تکمیل ۲ کتابخانه روستایی طبس
رحیمی با اشاره به اینکه کتابخانه هایی در روستاهای هودر و کریت طبس نیار به حمایت برای افتتاح دارند، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درخواست داریم تا در جهت بازسازی کتابخانه مرکزی طبس کمک شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، علی اکبر رحیمی امروز ظهر (۱۲ آبان) در جلسه هم افزایی دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، اظهار داشت: طبس یک شهرستان کاملا فرهنگی است و مردمانی مومن و متدین دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم کارهای فرهنگی خوبی در طبس شروع شده است، افزود: یکی از کارها این بود که حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان را جهت حفظ قرآن کریم دعوت کردیم.

وی ادامه داد: بازخورد خوبی این کار فرهنگی در طبس داشته است و سبب شد تا در اغتشاشات سال گذشته مورد خاصی در این شهرستان نداشته باشیم.

رحیمی با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) بسیار فعال است، افزود: هفته ای دو بار خادمان و مبلغان این آستان مقدس در مدارس طبس حضور می یابند که تاکنون بازخوردهای خوبی داشته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به اینکه ۱۰ کتابخانه در شهرستان طبس وجود دارد، افزود: سه کتابخانه در روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دایر است و یکی از این کتابخانه ها هنوز تکمیل نشده در حالی که از سال ۹۲ عملیات احداث آن آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: کتابخانه روستای هودر نیز از سال ۹۴ با ۲۰۰ مترمربع آغاز شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است و روستای کریت با استفاده از ظرفیت های معادن توانستیم ۴۰۰ مترمربع بحث احداث کتابخانه را آغاز کردیم که امیدواریم حمایت شود.

رحیمی به کتابخانه مرکزی طبس اشاره کرد و گفت: ساختمان این کتابخانه مربوط به سال ۱۳۱۳ است و در زلزله ۵۷ بازسازی شده و ۵۰۰ مترمربع است که نیاز به بازسازی مجدد دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در پایان بیان داشت: با توجه به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طبس به دنبال تاسیس کتابخانه هستیم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

پایان خبر/

آخرین مطالب