کدخبر: ٦۰۷۷۹
۰۹ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۲۳
شهردار بیرجند اعلام کرد:

افزایش ۷۰۰ درصدی اعتبارات فرهنگی شهرداری بیرجند

افزایش ۷۰۰ درصدی اعتبارات فرهنگی شهرداری بیرجند
بهترین گفت: از سال ۹۶ تاکنون اعتبارات حوزه فرهنگی شهرداری بیرجند ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، مهدی بهترین -شهردار بیرجند- امروز سه شنبه (9 آبان) در گردهمایی و نشست تخصصی روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای استان خراسان جنوبی از افزایش ۷۰۰ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: اعتبارات فرهنگی شهرداری از ۷ میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی به مختصات شهر اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره و به استناد آن عدالت در خدمات شهری، تامین آرامش روحی و امنیت معنوی، عمران و آبادی در زیبایی، حفظ طبیعت و ... را از مختصات شهر اسلامی برشمرد.

بهترین با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری از هزینه انگاری به فعالیت‌های فرهنگی و سرمایه گذاری فرهنگی از افزایش بودجه فرهنگی طی این سال ها خبرداد.

وی ساخت و نصب ۱۰ سردیس از ۱۰ نفر از مفاخر، علما، شهدا و... در باغ مفاخر شهرداری بیرجند خبر داد و  ابراز امیدواری کرد: با اجرای این مهم باغ مفاخر به منطقه گردشگری تبدیل شود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه تعداد اجرای برنامه‌های فرهنگی از ۸۵ به ۲۰۵ مورد رسیده است، گفت: زیرساخت های شهری مانند آتش نشانی، اتوبوسرانی، ترافیک، مسایل فرهنگی ضعیف و آسیب پذیر است.

پایان خبر/

آخرین مطالب