کدخبر: ٦۰۷۷۸
۰۷ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۸:۱۰
فرماندار سرایان:

نرخ بیکاری بالا معضل اساسی شهرستان سرایان است

نرخ بیکاری بالا معضل اساسی شهرستان سرایان است
رضوی با بیان اینکه نرخ بیکاری بالا یک معضل اساسی در سرایان است، گفت: نرخ بیکاری‌این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری خراسان جنوبی است که براساس آمار متوسط نرخ بیکاری استان حدود ۶ درصد اما در سرایان ۱۶ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، سید یاسر رضوی امروز (۷ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در شهرستان با جو همراهی و همدلی که بین تمام مسوولان این شهرستان وجود دارد و سعی کرده‌ایم آن را حفظ کنیم و کارهای بسیار خوبی انجام دهیم.

فرماندار سرایان به مقایسه عملکرد انتهایی دولت دوازدهم با عملکرد دو ساله ابتدایی دولت سیزدهم در این شهرستان پرداخت و گفت: این مقایسه نشان می‌دهد که اتفاقات ملموسی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

رضوی ادامه داد: در بحث توجه به روستاها در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ در کل شهرستان حدود ۴۰ هزار مترمربع روکش آسفالت انجام شده که این میزان در دو ساله اخیر به ۱۱۵ هزار مترمربع رسیده که ۲۲ روستا از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت بسیار ضعیف آسفالت معابر بین شهری یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان بوده، تصریح کرد: خوشبختانه در دو ساله اخیر توجه ویژه به این امر شده و امروز دیگر به عنوان دغدغه اول مردم شهرستان مطرح نیست به طوری که در دو ساله اخیر ۸۰ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان روکش آسفالت شده است.

فرماندار سرایان با بیان اینکه در طرح ملی مسکن مربوط به دولت قبلی تنها هشت واحد در سرایان واگذار شد، خاطر نشان کرد: اما در طرح نهضت ملی مسکن در دوره دولت سیزدهم ۷۰ هکتار به شهر سرایان الحاق شده و در شهر سه قلعه و آیسک در حال انجام بوده و در مجموع نزدیک ۶۰۰ قطعه زمین به صورت ویلایی تاکنون به مردم به ویژه جوانان این شهرستان واگذار شده است.

رضوی بیان کرد: اهدای ۱۳۷ سری جهیزیه بین جوانان شهرستان در دو ساله اخیر و اهدای کمک هزینه به ۷۲ زائر اولی به مراسم اربعین حسینی از دیگر اقدامات است.

فرماندار سرایان به طرح نیمه‌تمام آبرسانی روستاهای چرمه و سراب اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها ۱۷ سال طول کشیده و با همت بسیج سازندگی و کمک مالی دولت سیزدهم طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی از دیگر طرح‌های آبرسانی نیمه تمام در این شهرستان طرح آبرسانی به سه روستای عشایر می‌باشد که حدود پنج سال مشکل آب داشتند و خوشبختانه امسال تجهیز چاه انجام و آب پایدار برای عشایر این منطقه تامین شده است.

رضوی در ادامه گفت: در حوزه اشتغال اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به شهرستان سرایان اختصاص یافت که ۳۱ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال به جوانان پرداخت شده است.

فرماندار سرایان با اشاره به اینکه این شهرستان با توجه به اینکه اقتصاد کشاورزی محور دارد اما به لحاظ معیشتی و اشتغال نتوانسته آنچنان که باید فعالیت اقتصادی چشمگیری داشته باشد، متذکر شد: نرخ بیکاری شهرستان بالاترین نرخ بیکاری خراسان جنوبی است که براساس آمار متوسط نرخ بیکاری استان حدود ۶ درصد ولی در سرایان این میزان ۱۶ درصد است.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های معدنی، سنگ‌های قیمتی و کشاورزی شهرستان سرایان اما در ایجاد کردن صنعت پایدار که حول آن دیگر صنایع شکل بگیرد و سبب اشتغالزایی شود در شهرستان وجود ندارد.

پایان خبر/

آخرین مطالب