کدخبر: ٦۰۷۷۳
۰۷ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
استاندار خراسان جنوبی:

تسهیلات کم بهره برای احداث بارگاه‌های زرشک پرداخت می‌شود

تسهیلات کم بهره برای احداث بارگاه‌های زرشک پرداخت می‌شود
قناعت گفت: بخش زیادی از زرشک کاران به دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته اند بارگاه زرشک احداث کنند لذا مقرر شد تسهیلاتی کم بهره برای این زرشکاران پیش بینی شود تا زرشکاران بتوانند بارگاه های زرشک را احداث کنند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاروان، جواد قناعت امروز (3 آبان) در حاشیه دومین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه محصول استراتژیک خراسان جنوبی زعفران، عناب و زرشک شناسنامه هویتی محصولات کشاورزی ما هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره ها محصولات مزیت دار استان را هم معرفی می کنیم و هم فرصتی است برای گردشگری کشاورزی، گفت: از ادارات جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی خواستیم تا بررسی کنند تا از محل این محصولات گردشگری کشاورزی را برای استان رقم بزنیم.

 

قناعت خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 800 قطعه را تغییر کاربری دادیم تا بارگاه زرشک احداث کنیم، بخش زیادی از زرشک کاران به دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته اند از این مهم استفاده کنند لذا مقرر شد تسهیلاتی کم بهره برای این زرشکاران پیش بینی شود تا زرشکاران بتوانند بارگاه های زرشک را احداث کنند.

 

وی افزود: برای ارائه تسهیلات به زرشک کاران مشکلی نداریم و سعی می کنیم تعداد متقاضیان زیادی را به وزارتخانه معرفی کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جشنواره زرشک سال گذشته و این جشنواره، ادامه داد: اتفاقات خوبی در این جشنواره ها افتاد، در جشنواره سال گذشته بخش دولتی این جشنواره را مدیریت و اجرایی کرد اما در جشنواره دوم بخش خصوصی اجرا کننده و بخش دولتی بیشتر ناظر بود.

 

قناعت در پایان گفت: یکی از تفاهم نامه های ارزشمند این جشنواره بحث احداث سایت زرشک است که خرسان جنوبی دومین استان است که شاهد احداث این سایت خواهد بود.

آخرین مطالب