کدخبر: ٦۰۷۷۰
۰۳ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:۰۹
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی:

گمرک تخصصی زرشک ایجاد شود

گمرک تخصصی زرشک ایجاد شود
حسینی حفظ هویت محصول زرشک را یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک عنوان کرد و گفت: گمرک تخصصی زرشک باید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، غلامحسین حسینی _ رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی- در اختتامیه جشنواره  ملی زرشک که هم اکنون در فرهنگسرای شهر بیرجند باحضور مسئولان کشوری و استانی هادربادی رییس سازمان تعاون روستای و خیام نیکویی و ... در حال برگزاری است، با بیان اینکه جشنواره زرشک رویداد فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: معرفی زرشک در داخل و خارج از کشور، حفظ هویت و رونق بازار زرشک را به دنبال  دارد.


وی به وجود مزرعه زرشک با قدمت ۲۵۰ سال در استان اشاره کرد و افزود: حفظ هویت زرشک از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.


رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تأکید کرد: عدم توجه به این مهم باعث تهدید این هویت در آینده خواهد شد.


وی یادآورشد: در راستای تحقق شعار مردمی سازی و توجه به ارکان اقتصاد، فرهنگ و رسانه و با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، برگزاری جشنواره زرشک به اتاق تعاون واگذار شد.


حسینی به برنامه ریزی های صورت گرفته برای زرشک اشاره و ابراز امیدواری کرد: بتوان برای حل مشکل ۳۸ هزار خانواری زرشک قدم برداشت.


وی گریزی به رونمایی از خط شستشو و دان کردن زرشک زد و این مهم را در جذب سرمایه‌گذار، برند سازی و رسیدن به اهداف پیش رو مهم دانست.


رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از اقدامات صورت گرفته به برگزاری میز توسعه صادرات با همکارای اتاق بازرگانی، برپایی جشنواره عکس از مزارع زرشک، کارگاه آموزشی، جشنواره غذا و... اشاره کرد و گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی مبنی بر ایجاد گمرک تخصصی زرشک مهم است.

 

وی تأکید کرد: برای رونق بازار و بازاریابی زرشک باید سطح جلسات و برگزاری جشنواره ها، فراتر از استان باشد.


حسینی شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور را نیز برای شناساندن محصولات مزیت دار با محوریت زرشک را مهم دانست و گفت: امسال با همراهی اتاق تعاون کشور، غرفه ای به صورت رایگان در اختیار خراسان جنوبی قرار گرفت.


به گفته وی با هدف ارائه محصولات مزیت دار با محوریت زرشک از  ۶ تا ۱۰ آذر نمایشگاه مواد غذایی پکن در کشور چین برگزار خواهد شد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین ها