کدخبر: ٦۰۷٦٦
۲٦ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۲۰:٤۸
مدیر صندوق نوآوری و پیشرفت منطقه ای موسسه دانشمند بنیاد مستضعفان خبر داد:

حمایت از تکنولوژی های جدید با هدف حل مشکل مردم مناطق محروم

حمایت از تکنولوژی های جدید با هدف حل مشکل مردم مناطق محروم
نصرالله گفت: بدون محدودیت از طرح و تکنولوژی هایی که در جهت رفع مشکل مردم در مناطق محروم باشد حمایت می شود.

به گزارش تسیم خاوران، سید مجتبی نصرالله_  مدیر صندوق نوآوری و پیشرفت منطقه ای در موسسه دانشمند امروز (۲۶ مهر) در آیین افتتاح دستگاه‌های دان کنی، و شستشوی زرشک در روستای شمس آباد اظهار کرد: برای هر تکنولوژی با هدف حل مسائل و مشکلات  روستاییان، روستاها و مناطق محروم پای کار هستیم و با تمام توان حمایت می‌کنیم و در این راستا محدودیتی نداریم.

 

وی با بیان اینکه بدون محدودیت از طرح و تکنولوژی هایی که در جهت رفع مشکل مردم در مناطق محروم باشد حمایت می شود، افزود: در حال حاضر برای اجرایی شدن طرح ها پیش قدم بوده و به دنبال طرح و دانشی برای حل مشکلات مردم هستیم.

 

در ادامه دستیار مردمی‌ سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: معتقدیم زیست‌بوم نوآوری و فناوری اگر عملی شود می‌تواند مسائل مختلف کشور را حل کند که در این راستا از طرح‌های نوآوری و فناوری کشاورزی حمایت می‌کنیم.

 

حمیدرضا شکری، افزود: شبکه دستیاران مردمی با حضور ۴۵۰ نفر در سراسر کشور در سطح استانداری، فرمانداری‌ها و... سایر شکل گرفته است.

 

وی یادآورشد: رویکرد جدیدی تحت عنوان‌ نوآوری فراگیر با هدف حل مسائل مردم به کمک فناوری در دستور کار است.

 

دستیار مردمی‌ سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تصریح کرد: برنامه ملی، آباد ایران طراحی شده است که بتوانیم به کمک نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت توسعه روستایی و سایر بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست بوم را جهت‌دهی کنیم.

 

شکری، افزود: از فراخوان جایزه آباد ایران با هدف شناسایی فعالان مردمی‌ حوزه آبادانی فناورانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی این فراخوان منتشر و برگزیدگان در چهار بخش تقدیر خواهند شد.

 

وی با اشاره به مراکز اشتغال فناورانه آباد ایران، گفت: معتقدیم هر روستا یک‌ظرفیت دارد که باید برای آن منطقه ایجاد ارزش افزوده داشته باشد.

 

حجت الاسلام پور مهدوی _رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی نجم الثاقب در خراسان جنوبی گفت: زرشک موضوع و هویت ملی برای ایران است وقتی ۹۸ درصد زرشک بی دانه در خراسان جنوبی و کشور تولید می‌شود موضوع فراستانی و کشوری می شود.

 

به گفته وی گام بعدی توسعه تکنولوژی است که در این چرخه مغفول مانده است.

 

وی یادآورشد: باید اقتصاد، مردم پایه و دانش بنیان شده و سهم زرشک در سبد خانوار افزایش یابد.

 

پورمهدی از افتتاح ۱۲ کارگاه زرشک دان کنی، خشک کنی، شستشو و ... در استان افتتاح می شود، گفت: افتتاح دستگاه‌های دان کنی و شستشو امروز در شمس آباد ( تعاونی الماس سرخ ایران) برای ۱۲۰ نفر به صورت فصلی و ۸ نفر به صورت دائم اشتغال ایجاد می کند.

 

به گفته وی باید برای عدم انحراف منابع باید روی یک محصول تمرکز کرد.

 

وی از خرید ۱۰ تن زرشک تر تا امروز خبر داد و افزود: این اقدام از منابع دولتی و بنیاد نبوده و با همت ۴۸ نفر عضو تعاونی الماس سرخ انجام شد.

 

مهدی جعفری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: باهدف مردمی سازی به عنوان شعار دولت سیزدهم، امور مرتبط با جشنواره زرشک برای اولین بار به بخش خصوصی و اتاق تعاون واگذار شد.

 

وی با اشاره به این مهم که شعار دولت مبنی بر مردمی سازی در همه امورات باید محقق شود، ابراز امیدواری کرد: با هدف افزایش ارزش افزوده سال آینده برای برگزاری جشنواره خود کشاورزان و سرمایه گذاران پای کار بیایند.

 

جعفری با بیان اینکه ۹۸ درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی است، افزود: از سال گذشته تاکنون چهار هزار هکتار به سطح زیر کشت اضافه شده است و در حال حاضر سطح زیر کشت زرشک به ۲۴ هزار هکتار رسیده است.

 

وی یادآور شد: از جشنواره سال گذشته تاکنون ۶ تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان امضا شد که دو مورد امسال شامل شهرک تخصصی زرشک سربیشه به بهره برداری می رسد.

 

به گفته وی ۶ مورد هم در حوزه فراوری پروانه دریافت کردند که در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

جعفری از واگذاری مجتمع های بارگاهی در استان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حل دغدغه ها برای حل مشکل مکان برای خشک کردن زرشک صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه بنیاد علوی نقطه عطف حمایتی مردم استان است، خواستار حمایت هر چه بیشتر در خصوص پرداخت تسهیلات برای احداث بارگاه زرشک شد.

 

لازم به ذکر است این افتتاحیه به نمایندگی از افتتاح ۱۲ کارگاه دان کنی زرشک در شهر و روستاهای گسک، تخته جان، آنیک، مسک، براندود، اسدیه، دره چرم، قهستان، منند، نوغاب، با ظرفیت ۱۲ تن و اعتبار ۶ میلیارد تومان انجام شد.

آخرین مطالب