کدخبر: ٦۰۷٦٤
۲۹ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:٤۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

لزوم تغییر نگرش مردم به محصولات زرشک

لزوم تغییر نگرش مردم به محصولات زرشک
اشرفی گفت: با برگزاری جشنواره زرشک به دنبال تغییر نگاه ها به این محصول هستیم.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، جواد اشرفی - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عصر امروز(۲۹ مهر) در حاشیه افتتاح نمایشگاه محصولات زرشک، اکران عکس و مسابقه نقاشی در فرهنگسرای بیرجند گفت: با برگزاری جشنواره زرشک به دنبال تغییر نگاه‌ها به این محصول مزیت دار هستیم.

 

وی با بیان اینکه جشنواره زرشک از ۲۹ مهرماه در استان آغاز و تا ۳ آبان ماه ادامه دارد، به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات زرشک اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه جانبی فراورده های تبدیلی در حوزه صنایع غذایی مرتبط با زرشک در غرفه ها عرضه می شود.

 

اشرفی با بیان اینکه در نمایشگاه شاهد عکاسی و آثار هنری مرتبط با زرشک توسط هنرمندان استان هستیم، به روی آوری تولیدکنندگان و صنعتگران استان برای تکمیل زنجیره های ارزش در محصول مزیت دار و با ارزش زرشک در سبد صنایع غذایی اشاره کرد و افزود: امروزه تولید عسل زرشک، با خواص دارویی و مقام خود تحولی در حوزه این محصول است.

 

وی به تولید گرده های زرشک برای برخی بیماری ها و سلامت روان گریز زد و افزود: در حوزه صنایع غذایی سس زرشک، مارمالاد زرشک، لواشک زرشک و انواع صنایع غذایی که تحول نگرش جدیدی در این حوزه است، توسط تولید کنندگان تولید و به بازار عرضه شده است.

 

وی با بیان اینکه در جشنواره زرشک به دنبال تغییر نگاه به محصول هستیم، تأکید کرد: نوع نگاه، جلب توجه و معطوف کردن نگاه‌های بخش های دانش بنیان، صنعتگران و بخش ملی این محصول با ارزش است که در سنوات گذشته به شکل خام فروشی عرضه می شد و امید است در بحث بسته بندی، تولید، فراوری و صنایع تبدیلی این محصول باارزش شاهد ارزشی در خور شأن این گوهر ناب که در کویر خداوند به ما عطا کرده باشیم.

آخرین مطالب