کدخبر: ٦۰۷٤۵
۲۷ شهریور ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:٤۲
به همت دانشگاه فرهنگیان انجام می شود؛

برگزاری دوره تخصصی فیلم‌سازی «از ایده تا اجرا» در خراسان جنوبی

برگزاری دوره تخصصی فیلم‌سازی «از ایده تا اجرا» در خراسان جنوبی
دوره تخصصی فیلم‌سازی «از ایده تا اجرا» با حضور بیش از 100 دانشجو معلم از سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، حجت الاسلام جواد اکبری مطلق امروز دوشنبه (27 شهریور) در نشست خبری اظهار کرد: دوره تخصصی آموزش فیلم‌سازی «از ایده تا اجرا» ویژه دانشجو معلمان از ۲۵ تا ۲۹ شهریور ماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

 

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه 100 دانشجو از سراسر کشور در این دوره آموزشی شرکت دارند، افزود: مباحث دوره آموزشی شامل فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، تدوین، فیلم‌برداری، نقد و تحلیل فیلم و ساخت فیلم با موبایل است.

 

وی گفت: جشنواره ملی فیلم‌سازی مخصوص دانشگاه فرهنگیان نیز آذر ماه امسال به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق در ادامه با بیان اینکه دوره ضمن خدمت معلمان مراکز غیرانتفاعی با حضور 904 نفر در چهار شهرستان بیرجند، قاین، فردوس و طبس برگزار شد، عنوان کرد: همچنین آزمون و مصاحبه ورودی دانشجو معلمان جدید از 19 شهریور ماه شروع شده و تا ۲۹ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌ جنوبی افزود: در این راستا از یک هزار و ۱۵۳ دانشجوی جدید شامل ۵۷۶ خواهر و ۵۷۷ برادر مصاحبه انجام خواهد شد. 

 

وی از برگزاری همایش ملی الهیات در ۲۴ مهرماه امسال خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.

 

وی با اشاره به سهمیه ۸۹۰ نفری دانشجوی جدیدالورود برای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی علی رغم اعلام ظرفیت ۴۰۰ نفری استان تصریح کرد: با توجه به سهمیه اختصاص داده شده اما این دانشگاه با مشکل کمبود فضای خوابگاهی مواجه است که در این خصوص برای ساماندهی دانشجویان در شهر بیرجندبا دانشگاه آزاد و یک خوابگاه شخصی و خصوصی قرارداد بسته‌ایم که متاسفانه هزینه بسیار سنگینی را بر دانشگاه فرهنگیان تحمیل می‌کند.

 

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان فردوس علی‌رغم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جمهور در خصوص واگذاری دانشسراها به دانشگاه فرهنگیان، همکاری لازم انجام نشده است.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق با ابراز خرسندی از واگذاری مرکز عقیله قاین به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: زمین این مرکز وقف دانشگاه فرهنگیان است و ساخت آن هم به‌صورت دانشگاهی بوده و دارای ظرفیت ۶۰۰ نفری است.

 

به گفته وی، طرح جامع دانشگاه فرهنگیان هم خوشبختانه با قوت در حال اجرا است و اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان جنوبی با تمام قدرت جلو آمده است.

 

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های انجام شده با بودجه ساخت سلف موافقت‌ شده و کار از مهرماه شروع می‌شود، عنوان کرد: همچنین با پیگیری استاندار در سفر دوم استانی رئیس جمهور، 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه و ساختمان آموزشی خواهران اختصاص یافت که این اعتبار باید طی دو سال 1402و 1403 تخصیص یابد.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق یادآور شد: امسال در مقطع کاردانی هم دانشجو پذیرش شد و بر همین اساس 175 دانشجو شامل 70 خواهر و 105 برادر در مقطع کاردانی تحصیل خواهند کرد که بیشتر آنها بومی و مورد نیاز استان خودمان است.

آخرین مطالب