کدخبر: ٦۰۷٤۳
۲٤ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۸:۲۲
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور:

الهیات تبلور ظرفیت و استعدادهای انسان است

الهیات تبلور ظرفیت و استعدادهای انسان است
حجت الاسلام مبشری با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با جهاد علمی باید دانش‌آموزانی که پایه‌گذار تمدن اسلامی باشند تربیت کنند گفت: الهیات در واقع همان تبلور ظرفیت و استعدادهای انسان است که خود را بشناسد و این شناخت مقدمه شناخت خداوند و نظام هستی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، حجت الاسلام محمدتقی مبشری امروز (24 مهر) در سومین همایش ملی دانش‌آموزش محتوا (PCK) در آموزش الهیات که در دانشگاه فرهنگیان استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: خداوند متعال، خلقت انسان را با بحث تربیت آغاز کرده است و وقتی که فرمود: «ألست بربّکم؛ آیا من خدای شما هستم؟»، صحبت از «ربّ» شد نه خالق؛ بنابراین اولین گام بحث تربیت بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه خداوند در مراحل تربیت پیامبران و پیشوایان حقی را برای انتقال این تربیت از سوی خدا به انسان مقرر و مشخص فرمود، افزود: بحث تربیت برای انسان از آنجایی که انسان خلیفه خدا بر روی زمین است، بسیار برجسته شده است.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای انسان، ادامه داد: انسان به تعبیر برخی از مفسران، یگانه موجودی است که مظهر تمام نمای خداوند سبحان است و صفات و ویژگی‌های که در انسان قرار داده شده در هیچ موجود دیگری نیست که اگر در تبلور پیدا کند در حقیقت می‌تواند کار خدایی کند.

 

حجت الاسلام مبشری گفت: اگر در مورد پیامبران و اولیای الهی صحبت از این می‌شود که کارهای خارق‌العاده انجام می‌دادند و معجزاتی داشتند به واسطه تبلور یافتن همین صفات و ویژگی‌هایی است که خداوند در وجود همه انسان‌ها به صورت بالقوه قرار داده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه اگر این صفات را انسان با تلاش و کوشش به مرحله فعالیت برساند قدرت‌های عجیبی پیدا می‌کند، یادآور شد: براساس آیات قرآن کریم این نوع کارهای خارق العاده شدنی است اما این امر محقق نمی‌شود مگر به واسطه پیشرفت علمی.

 

وی بیان کرد: این علم و دانش به واسطه تلاشی که خود انسان انجام می‌دهد برای او حاصل می‌شود و در کنارش تهذیب و تربیت انسان می‌تواند آن قدرت‌های ماورایی را برای او به وجود بیاورد.

 

حجت الاسلام مبشری با اشاره به اینکه اگر براساس ضوابط و معیارهای پیامبران الهی آموزش ببینیم انسان قدرت تصرف در نظام هستی را به راحتی پیدا می‌کند، افزود: بنابراین انسان نیازمند تربیت است و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رسالت سنگینی بر عهده دارند و با جهاد علمی باید برای آینده کشور تلاش کنند و دانش‌آموزانی که پایه‌گذار تمدن اسلامی باشند را تربیت کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: برای اینکه این مسیر را در جهت علمی و تقوا و تهذیب دنبال کنید نیازمند همایش‌هایی هستیم که بتوانیم این مسیر را از ابتدا برای خودمان روشن کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مهمترین و راهبردی‌ترین دانشگاه کشور است چون آینده کشور را می‌سازد، گفت: الهیات در واقع همان تبلور ظرفیت و استعدادهای انسان است که خود را بشناسد و این شناخت مقدمه شناخت خداوند و نظام هستی خواهد بود.

 

آخرین مطالب