کدخبر: ٦۰۷٤۲
۲٤ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

بی‌عملی و بی‌خاصیتی از بدنه دانشجویی کشور انتظار نیست

بی‌عملی و بی‌خاصیتی از بدنه دانشجویی کشور انتظار نیست
قاسمی با بیان اینکه بی‌عملی و بی‌خاصیتی از بدنه دانشجویی کشور انتظار نیست گفت: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا ایده جذاب انقلاب اسلامی فارغ از تنازعات سیاسی و با حضور گسترده‌تر بدنه دانشجو در جامعه پیاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نسیم خاوران، هادی قاسمی امروز (۲۳ مهر) در آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان اظهار کرد: ما در هر کجا که کار می‌کنیم اگر ماموریت کاری خود را دقیق بدانیم موانع، مشکلات، بدخلقی و ... برای ما حل شده و مسیر خود را محکم‌تر ادامه می‌دهیم.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به فلسفه تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در دوم آذر سال ۱۳۶۷ به فرمان امام خمینی (ره)، تصریح کرد: از دیدگاه امام راحل یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است و فرزندان انقلابی باید در این دو سنگر حساس، پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی باشند.

 

وی با بیان اینکه عنصر حر و آزاده، حقیقت‌طلب، آزادی‌خواه و عدالت‌جو مهمترین مضمون امام راحل از دانشجوی بسیجی است، ادامه داد: مقایسه بسیج دانشجویی با دیگر کانون‌ها اشتباه است زیرا این سازمان کارکرد چندجانبه داشته است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی بزرگترین و فراگیرترین تشکل در فضای دانشگاه‌ها است و مأموریت سنگینی بر عهده دارد، افزود: جوانان در بسیج دانشجویی احساس مسئولیت و مسئولیت‌پذیری را یاد می‌گیرند و آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی آنان افزایش پیدا می‌کند.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: آشنایی با مسائل کشور از وظایف این افسران جوان جنگ نرم است که باید به فرموده مقام معظم رهبری جای خود را در خیمه فرماندهی مقابل جبهه سلطه پیدا کنند.

 

وی  با بیان اینکه شأن تشکیلات بسیج دانشجویی در حل چالش‌های اساسی نظام تعریف می‌شود، گفت: دانشجو باید موضع و تحلیل داشته باشد تا کم‌خطا تربیت شود.

 

قاسمی تأکید کرد: بی‌عملی و بی‌خاصیتی و تماشاچی بودن از بدنه دانشجویی کشور مورد انتظار نیست و از این رو دانشجو باید در عرصه‌های علم، سیاست، دینداری و خدمتگزاری ورود پیدا کند تا شاهد دانشگاه سیاسی، دیندار و خدمت‌رسان باشیم.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به جذابیت انقلاب اسلامی که مرزهای فکری آن از جغرافیای ایران فراتر رفت، گفت:  شیخ زکزاکی نیز فرزند این مکتب است که هزاران کیلومتر در نیجریه برای اجرایی کردن ایده مکتب انقلاب اسلامی به پا خواسته، عمر و فرزندان خود را به پای این مکتب گذاشته است.

 

به گفته وی، در این سالها همه روش‌های جنگ مرسوم در دنیا علیه انقلاب اسلامی پیاده شده لذا دشمن جنگ امنیتی، اطلاعاتی نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ترکیبی را امتحان کرده چون منطق انقلاب اسلامی جذاب است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه دشمن بیش از توان خود، روی فراموشی نسل‌ها حساب باز کرده، افزود: اما روش مقابله با دشمن این است که روی تداعی  و یادآوری کار کنیم و باید روایتی که از رژیم پهلوی می‌شود با انتقال واقعیت‌ها خنثی شود.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه اگر ایده انقلاب اسلامی درست تعریف شود دشمن نمی‌تواند روی فراموشی نسل‌ها حساب باز کند، ادامه داد: پس باید تشکل آرمانی همچون بسیج دانشجویی از این ایده دفاع کند و شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا ایده جذاب انقلاب اسلامی فارغ از تنازعات سیاسی و با حضور گسترده‌تر بدنه دانشجو در جامعه پیاده شود.

 

آخرین مطالب