کدخبر: ٦۰۷۳٦
۲٤ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:۰٤

فعالیت شهرک تخصصی زرشک؛ ارمغان جشنواره

فعالیت شهرک تخصصی زرشک؛ ارمغان جشنواره
فرماندار سربیشه با بیان این مطلب به برگزاری جشنواره زرشک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده شهرک تخصصی زرشک سال گذشته در زمان برگزاری جشنواره، کلنگ زنی و مهرماه امسال پس از دریافت استعلامات و... به اتمام و بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی زرشک؛ «لکزایی» افزود: در این شهرک تخصصی آب زرشک، میوه زرشک، شربت زرشک، بسته بندی و تولید زرشک خشک تهیه می شود.


وی میزان جذب مواد اولیه برای این کارخانه وشهرک تخصصی را 42 هزار تن زرشک تر اعلام کرد و گفت: ظرفیت فرآوری شهرک 15 هزارو 500 تن است.


به گفته وی این کارخانه و شهرک تخصصی در زمینی به مساحت بیش از 63 هزار متر مربع با زیربنای 37 هزارو 500 متر مربع  احداث و برای 150 نفر اشتغالزایی شده است.


فرماندار سربیشه سطح زیر کشت زرشک این شهرستان را دو هزار و 26 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت 9 هزارو 155 تن زرشک تر تولید می شود.


وی ارزش تولیدات زرشک را بیش از 270 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دو هزارو 248 بهره بردار در زمینه تولید زرشک در شهرستان سربیشه فعالیت دارند.


فرماندار سربیشه افزود: برای احداث  122 بارگاه بهداشتی زرشک با متراژ 16 هزار متر مربع در شهرستان مجوز صادر شده است و تاکنون 64 واحد بارگاه بهداشتی زرشک با سطح 8 هزار متر مربع احداث شده است.


فرماندار شهرستان سربیشه با بیان اینکه شهرک تخصصی زرشک«یاقوت سرخ» آمادگی خرید زرشک کشاورزان به میزان 600تن در سال را دارد گفت:دراین واحد، بسته بندی میوه تازه،آب زرشک از میوه زرشک ومربای زرشک انجام می شود که مجری طرح، شرکت سهامی خاص یاقوت سرخ فردای ایرانیان است.


وی با بیان اینکه در سربیشه 122 مجوزاحداث بارگاه های زرشک با متراژ 16 هزار متر مربع صادر شده است ادامه داد: تعداد بارگاه های احداث شده 64واحد با سطح 8 هزار متر مربع است.

 

وی گفت: دو مجوز تاسیس واحد فرآوری زرشک در حوزه صنایع و یک مجوز بهره برداری فرآوری زرشک در این شهرستان صادر شده است.

آخرین مطالب