کدخبر: ٦۰۷۳٤
۲۷ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۵۸
مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی قاین بیان کرد:

رمز موفقیت جشنواره زرشک، انعکاس رسانه ای ملی و فراملی

رمز موفقیت جشنواره زرشک، انعکاس رسانه ای ملی و فراملی
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی قاینات گفت: هرچند جشنواره ملی زرشک یک اقدام ارزنده برای معرفی این محصول استراتژیک است ولی از شروط موفقیت آن انعکاس جشنواره در رسانه های ملی و حتی برون‌مرزی است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، زرشک از محصولات اصلی شهرستان های درمیان، سربیشه، بیرجند، قاین و زیرکوه در خراسان جنوبی است.


برگزاری جشنواره ملی زرشک امسال با رویکرد مردمی سازی دولت و میدان دادن به بخش تعاون به تاق تعاون خراسان جنوبی سپرده شده است.


از اهداف دولت تقویت بخش تعاون به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی است بنابراین برگزاری این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای تعاونی های کشاورزی و روستایی استان باشد.


در باره برگزاری این جشنواره در استان پای صحبت یکی از مدیرعاملان اتحادیه برتر در حوزه زرشک می نشینیم.


غلامرضا هوشیار، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی قاینات روند تاسیس این مجموعه در سال 48 با ۲۰ شرکت تعاونی روستایی را تشریح و اضافه کرد: این اتحادیه برای خرید محصولات کشاورزی در شهرستان‌های قائنات وزیرکوه و به ویژه دو محصول خاص زعفران و زرشک به صورت حمایتی و توافقی در فصل برداشت اقدام می کند این کار اثرات چشمگیری در قیمت این دو محصول دارد به گونه‌ای که کشاورزان دغدغه‌ای در خصوص فروش محصول شان ندارند.


هوشیار بوجاری، بسته‌بندی، فروش و بازاریابی زرشک را از دیگر فعالیت های این اتحادیه برشمرد به گونه‌ای که زرشک یا دستگاه‌های مکانیزه و تمام اتوماتیک بسته‌بندی و بوجاری شده و به همه نقاط کشور ارسال می شود.


مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی قاینات برگزاری جشنواره ملی زرشک را اقدامی ارزنده در زمینه معرفی این محصول استراتژیک خواند و تاکید کرد: شروط موفقیت آن انعکاس جشنواره در رسانه های ملی و حتی برون‌مرزی است.

 

هوشیار اضافه کرد: اگر جشنواره در شهرهای بزرگ مانند تهران و در نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی برگزار شود به مراتب اثرات آن بیشتر خواهد بود.


وی بیان داشت: دعوت از مسئولان رده بالای کشور، تجار عمده و صادر کنندگان از جمله رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتحادیه صادر کنندگان کشور و خراسان رضوی، اعضای شورای ملی زعفران، صادر کنندگان زرشک و غیره می‌تواند بر بازخوردهای جشنواره موثر است.


مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی قاینات گفت: کارهای بزرگی در زمینه فرآوری زرشک در قائن انجام شده است راه اندازی کارخانه خوشه سرخ از این موارد است که اگر فقط در دو ماه مهر و آبان ، فصل برداشت زرشک با ظرفیت کامل کار کند می‌تواند تمام زرشک را فرآوری کند، اما متاسفانه دلیل آن هم نداشتن بازار کنسانتره فقط به مدت یک هفته و با ظرفیت کم کار می‌کند. 


هوشیار ادامه داد: کنسانتره روی دست کارخانه دار می‌ماند و متاسفانه بازار آن را در داخل و خارج پیدا نکرده است بنابراین کارخانه توانش را برای میوه‌های ارزان قیمت به کار می‌گیرد در صورتی که این کارخانه به اعتبار زرشک استان احداث شده و از اعتبارات مربوط این محصول استفاده می‌شود.

آخرین مطالب