کدخبر: ٦۰۷۳۳
۲۷ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
با مشارکت موسسه دانشمند انجام شد؛

تولید دستگاه‌های مکانیزه دان کن و خط شست و شوی زرشک برای اولین بار در کشور

تولید دستگاه‌های مکانیزه دان کن و خط شست و شوی زرشک برای اولین بار در کشور
با مشارکت موسسه دانشمند دستگاه‌های مکانیزه دان‌کن زرشک و خط شست و شوی زرشک برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران، در راستای تفاهم‌نامه انجام شده در نمایشگاه آبادیران، موسسه تحقیق و توسعه دانشمند طی یک قرارداد با اعطای سرمایه در گردش به موسسه باشگاه پیشرفت نجم الثاقب (نهاد پیشرفت و آبادانی درمیان) جهت خرید دستگاه‌های مکانیزه دان کن زرشک و خط شست و شوی زرشک مشارکت می‌کند.

 

دستگاه مکانیزه دانه کن زرشک ساخته‌ی شرکت چاوش صنعت خاوران در خراسان جنوبی است. با استفاده از این دستگاه روزانه 400 کیلوگرم دانه زرشک استحصال شده که می‌توان از آن خروجی‌های متنوعی مانند مربای زرشک، آب زرشک و زرشک نوبرانه بدست آورد.

 

خط شست‌شوی زرشک نیز برای اولین بار در کشور توسط شرکت فراساخت ساینا تولید شده است. از مزایای استفاده از این خط می توان به شست و شو زرشک با سبد اشاره کرد که با این شیوه‌ از هدر رفت دانه‌های زرشک جلوگیری به عمل آمده و همچنین این دستگاه قادر است در زمان یک ساعت، یک تن زرشک را علاوه بر شست و شو، با سبد 


موسسه تحقیق و توسعه دانشمند به عنوان بازوی علمی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جهت رفع نیاز های پژوهشی این نهاد و صنایع وابسته به آن فعالیت میکند. این فعالیت با کمک هسته های دانش بنیان و فناور صورت میگیرد و در تعریف دانشمند می توان از آن به عنوان حلقه وصل صنعت و محافل علمی همچون دانشگاه ها یاد کرد.

آخرین مطالب